در حال بارگذاری ...

پایان اجرای «فاوست» در میان استقبال تماشاگران

مارچین هریکِ لهستانی، نویسنده و کارگردان «فاوست»، نمایش‌اش را با استقبال گرم تماشاگران در هوای سرد شب گذشته در پارکینگ تالار وحدت اجرا کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در اجرای این نمایش، هنرمندان بسیاری از جمله رضا کیانیان، دکتر محمدرضا خاکی و بسیاری از علاقه‌مندان و دانشجویان تئاتر حضور داشتند.

در توضیح این اجرا آمده است: نمایش «فاوست» قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئاتر «تئاتر ا پارت» و به صورت کاملا مستقل اجرا می‌شود. اجرا تنها اقتباسی از «تاریخچه تراژدی دکتر فاوست» مارلو یا «فاوست» گوته است. افسانه فاوست و شیطان با عناصر کیمیایی مردی را در یک دوگانگی روح و بدن، جنسیت، احساس مرگ، دانش و عواطف نشان می‌دهد.

مارچین هریک، نویسنده، کارگردان و طراح این تئاتر، این اجرا را بر اساس نمایشنامه‌های «تاریخچه دردناک از دکتر فاوست» نوشته کریستوفر مارلو و «فاوست» اثر گوته در قالب اثری خیابانی آماده کرده است.

این نمایش یک ساعته پیش از ایران در جشنواره‌های تئاتری لهستان، آلمان و دانمارک به اجرا در آمده و در آن یازده هنرمند تئاتر لهستان حضور دارند.

مارچین هریک، متولد سال ۱۹۶۹ در لهستان و فارغ‌التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان است که  از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۳ با کمپانی تئاتر تجربی به عنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته و تالیف بسیاری از کتاب‌های تئاتری را انجام داده است. او در سال ۲۰۰۴  بنیانگذار تئاتر بصری و فیزیکی مستقل «تئاتر ا پارت» بوده و بنیانگذار و دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «ا پارت» است.

 




نظرات کاربران