در حال بارگذاری ...

پردیس افکاری بازیگر نمایش”حریر سرخ صنوبر”: بازی در نقش”صنوبر” سنگین و پیچیده است

شاید نام بسیاری از آثار نمایشی که روی صحنه می‌روند را نتوان تئاتر گذاشت. همچنین که بسیاری از تصاویر سینمایی نیستند. خیلی از افرادی که تئاتر کار می‌کنند هم بازیگر نیستند. در تئاتر این قضیه بیشتر مشهود است چرا که باید بازیگر بود. برخلاف سینما که احتمال دارد نابازیگران کار کنند و جایزه نیز بگیرند اما در تئاتر به دلیل حساسیت و دقتی که وجود دارد، کوچکترین ضعفی هم مشهود است.

نقش”صنوبر” در نمایش”حریر سرخ صنوبر” نقش سنگینی است که به انرژی زیادی نیاز دارد، اما من عاشقانه آن را انجام می‌دهم چرا که همه چیز در جهت درست خود پیش می‌رود.
پردیس افکاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در حال حاضر برای ایفای نقش در نمایش”حریر سرخ صنوبر” نوشته محمد ابراهیمیان و کارگردانی شکرخدا گودرزی در حال تمرین است، با اعلام این خبر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«علی رغم این که با این متن آشنایی داشتم، تصویر کم رنگی از آن در ذهن من وجود داشت اما پس از مطالعه مجدد آن، علاقه بیشتری نسبت به متن پیدا کردم.»
افکاری در خصوص وضعیت کنونی تئاتر کشورمان گفت:«شاید نام بسیاری از آثار نمایشی که روی صحنه می‌روند را نتوان تئاتر گذاشت. همچنین که بسیاری از تصاویر سینمایی نیستند. خیلی از افرادی که تئاتر کار می‌کنند هم بازیگر نیستند. در تئاتر این قضیه بیشتر مشهود است چرا که باید بازیگر بود. برخلاف سینما که احتمال دارد نابازیگران کار کنند و جایزه نیز بگیرند اما در تئاتر به دلیل حساسیت و دقتی که وجود دارد، کوچکترین ضعفی هم مشهود است. متاسفانه بسیاری از دوستان صرفاً به خاطر تحصیل در رشته بازیگری به عنوان بازیگر در عرصه تئاتر حضور پیدا می‌کنند و به همین دلیل جایگاه هنرمندان حرفه‌ای تئاتر با هنرمندان کم تجربه در برخی مواقع چندان مشخص نیست.»
وی با اشاره به اهمیت تعیین جایگاه هنرمندان گفت:«چنان چه جایگاه هنرمندان مشخص شود می‌توانیم امیدوار باشیم که در تئاتر اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.»
این بازیگر تئاتر در خصوص فعالیت بعدی خود در عرصه تئاتر اظهار کرد:«ممکن است که به اتفاق همسرم فریبرز سمندرپور نمایشی را آماده کنم، اما متاسفانه هنوز نمایشنامه مورد نظر خود را پیدا نکرده‌ایم. به هر حال بین انتخاب دو یا سه نمایشنامه ایرانی و خارجی قرار گرفته‌ایم.»