در حال بارگذاری ...

یاراحمدی و پایان نگارش «کمی با هم قدم بزنیم»

محمدامیر یاراحمدی از پایان نگارش نمایشنامه «کمی باهم قدم بزنیم» خبر داد.

محمدامیر یاراحمدی، نمایشنامه‌نویس، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: «کمی با هم قدم بزنیم» نمایشنامه‌ای ست که چندسال پیش نوشتنش را آغاز کردم اما به دلایلی ناتمام ماند که به تازگی نوشتن این نمایشنامه را به پایان بردم.

یاراحمدی درباره نمایشنامه تازه‌اش که فضایی متفاوت از متن‌های پیشینش دارد، گفت: فضای نمایشنامه «کمی باهم قدم بزنیم» کاملا متفاوت از دیگر نمایشنامه‌های من است. نوشتن متن‌هایی مثل «طپانچه خانم» و «بیوه‌های غمگین سالارجنگ» برای من بخشی از یک پرونده مطالعاتی بود و گمان نمی کنم دیگر به این شکل نوشتار برگردم.

یاراحمدی با اشاره به این‌که تم نمایشنامه‌اش بخشش است، گفت: داستان این نمایشنامه حول این محور است که چون در روزگاری زندگی می‌کنیم که توان تغییر شرایط را نداریم، بخشندگی را باید در بین هم تقویت کنیم تا بتوانیم با سازگاری، زندگی بهتری داشته باشیم.

یاراحمدی که نمایشنامه «طپانچه خانم» را امسال در جشنواره تئاتر فجر دارد، درباره این نمایشنامه گفت: این متن به کارگردانی  شهاب‌الدین حسین‌پور در حال تمرین برای شرکت در بخش تولیدات تازه تئاتر در جشنواره تئاتر فجر است و هنوز تکلیف اجرای عمومی آن مشخص نیست.

«طپانچه خانم»، داستانی مربوط به دهه‌های سی و چهل دارد که زندگی اخترالسلطنه را به نمایش می‌گذارد که سعی دارد بهداشت و فرهنگ و تمدن را در شهرش ایجاد کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران