در حال بارگذاری ...
دو خبر از تئاتر

مدیرکل هنرهای نمایشی مهمان «پسر نیل» و «حرف بزن مده آ» میزبان خارجی‌ها شد

 

مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «پسر نیل» نشست

 نمایش «پسر نیل» به کارگردانی ناصر آویژه، شب گذشته با حضور مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی و ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران اجرا شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تالار هنر، در پایان نمایش، ناصر آویژه با تشکر از حضور مدیرعامل انجمن و دعوت از مدیرکل هنرهای نمایشی روی صحنه، از او به دلیل حمایت دلسوزانه‌اش از تئاتر کودک و نوجوان قدردانی کرد.

مهدی شفیعی در جمع عوامل نمایش «پسر نیل» ضمن قدردانی از تلاش گروه و دیگر هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان، آن‌ها را به تولید نمایش‌های با کیفیت تشویق کرد.

در پایان هم از احمدرضا اسعدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر استان گلستان، با اهدای دسته گلی تقدیر شد.

 نمایش «پسر نیل» تا روز جمعه 18 دی‌ماه در تالار هنر اجرا می‌شود.

 

******

 

«حرف بزن مده آ» میزبان خارجی‌ها شد

کارگردان و بازیگر جوان سوییسی به همراه دو هنرمند آلمانی، روز یکشنبه 13 دی‌ماه  با حضور در خانه نمایش اداره تئاتر به تماشای نمایش «حرف بزن مده آ»  نشستند.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره تئاتر، میشا کوخلر (Micha Küchler) کارگردان و بازیگر جوان سوییسی، لئونارد میشل (leonard Michael) منتقد تئاتر و فرانک موسینک (Frank Musing) طراح صحنه از کشور آلمان به همراه مجید گیاه‌چی، تهیه‌کننده برنامه نقد تئاتر، روز یکشنبه 13 دی‌ماه با حضور در خانه نمایش اداره تئاتر به تماشای نمایش «حرف بزن مده آ» کار مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی مهدی شیخوند و کلارا کورنا نشستند.

در حاشیه این اجرا میشا کوخلر، درباره نمایش «حرف بزن مده آ» گفت:  نمی‌توانم این کار را با دیگر نمایش‌هایی که در ایران اجرا می‌شوند مقایسه کنم، چون این اولین نمایشی است که در ایران می‌بینم و از این بابت بسیار خوشحالم و دوست دارم بتوانم نمایش‌های دیگری را در طول اقامت خود در ایران ببینم.

او در ادامه گفت: از دیدن این نمایش بسیار لذت بردم. من نمایشنامه «مده آ» را خوانده‌ام و در آلمان و سوییس هم دو اجرا از این اثر فاخر دیده‌ام که کاملا به صورت کلاسیک اجرا شده بودند. اما  در این نمایش کارگردان از یک زوایه جدید به اسطوره مده آ پرداخته است و این‌که توانسته ارتباطی بین داستان مده آ و جایگاه زن در اجتماع و جهان کنونی پیدا کند و آن را به صحنه بکشد، جالب و ستودنی است.

کوخلر در پایان گفت: از حرکت، رفتار و تکنیک بدنی بازیگران و فضای ابزوردی که در بسیاری از صحنه‌های این نمایش وجود داشت، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

نمایش «حرف بزن مده آ» به کارگردانی مهدی شیخوند و کلارا کورونا، هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود.

 




نظرات کاربران