در حال بارگذاری ...
در ادامه کارگاه‌های تخصصی جشنواره تئاتر فجر

کارگاه آموزشی «طراحی ویدئو/ کنش/ اجرا» فراخوان داد

کارگاه طراحی ویدیو/ کنش / اجرا  از سوی دبیر خانه سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تاتر فجر در ادامه کارگاه‌های هدفمند آموزشی، در روزهای پایانی دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از اهداف این کارگاه می‌توان شناخت عملی و رسیدن به راه‌های آفرینش کنش با درهم آمیختن تصویر زنده و تصاویر آرشیوی بر پایه کار روی یک نمونه کوتاه نمایشی و نیز طراحی واجرای ویدیو برای آن اشاره کرد. دبیرخانه جشنواره این کارگاه را ویژه دانشجویان تئاتر در گرایش‌های کارگردانی و طراحی صحنه و با هدف تقویت بنیه علمی/عملی ایشان، به شکل رایگان برگزار می‌کند. با توجه به ظرفیت محدود کارگاه (حد اکثر20 نفر) و لزوم دارا بودن زمینه علمی – تجربی، پذیرش بر اساس اولویت‌های یاد شده انجام خواهد شد. مهلت ثبت نام تا تاریخ 26 دی 94 تعیین شده است. علاقه‌مندان برای ثبت نام اولیه تقاضای درخواست به همراه سوابق کاری مرتبط و تصویر کارت معتبر دانشجویی را به نشانی الکترونیکی fadjrworkshop34@gmail.com ارسال کنند. پاسخ در خواست‌ها پس از بررسی توسط دبیرخانه جشنواره با نامه الکترونیکی ارسال خواهد شد.

کارگاه در روزهای 28 و 29 دی‌ماه در خانه نمایش دا به نشانی میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26  برگزارمی‌شود.

مدرس کارگاه رودریک بیرستکر Rodrik Biersteker هنرمند هنرهای چند‌رسانه‌ای است. کارهای او بیش‌تر زمینه طراحی  واجرای ویدیو برای تئاتر و اینستالیشن را در بر می‌گیرد. این هنرمند هلندی طراحی ویدیو را در مدرسه هنرهای اوتریخت آلمان و در همکاری با کارگردان آلمانی رنه پولش آغاز کرد و سپس با کار در اجراهای انستیتو فون آنگباوانت و نیز تئاتر ویسنشفت گیسن زیر نظر هاینرگوبلز ادامه داد. پس از آن به عنوان دستیار طراح ویدیو با ایو ون هو کارگردان مشهور هلندی در اجراهای بین‌المللی وتحسین شده تانل گروپ آمستردام مانند «شوهر روسی»، «سرچشمه» و «پادشاهان جنگ» همکاری داشته است. اوعلاوه بر طراحی و ساخت ویدیو، مدیریت فنی این اجراها را در تالارهای خاص، موز‌ه‌ها و جشنواره‌ها بر عهده داشته است. طراحی ویدیو برای نمایش پلیکان در سال 2014 در تانل گروپ، همکاری با سوزان کندی کارگردان تئاتر تجربی آلمان در سال 2015 در نمایش «اورفه» در روهرترینال و برلینر فشپیله ونیز طراحی ویدیو در «مده‌آ» (آخرین کار کندی) از جمله کارهای بیرستکر است. او علاوه بر اجرای تئاتر در تعداد زیادی اینستالیشن به عنوان طراح ویدیو و تکنیک اجرا همکاری داشته است.

این کارگاه در قالب همکاری مشترک دبیرخانه جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر با تماشاخانه‌های خصوصی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران