در حال بارگذاری ...
احسان ملکی، کارگردان حاضر در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر:

«چر»، اجرایی تجربی و مدرن است

احسان ملکی،کارگردان نمایش«هزارشلاق» از استان لرستان، در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته از اجرای نمایش«چر»(cher) که کاری مدرن و تجربی ست در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

احسان ملکی، کارگردان نمایش«چر» در گفتگو با سایت ایران تئاتر گفت:«چر» نمایشی تجربی ست که به  داستان زندگی آذرجام و گلنار می پردازد. این تئاتر با شیوه اجرایی مدرن و طراحی صحنه، کارگردانی و بازی های مدرن قرار است اجرا شود. متن این نمایشنامه نوشته ناصرحبیبیان است که خود روایت مدرن، فاصله گذارانه و مینیمالی از زندگی دوشخصیت اصلی روایت است.

ملکی ادامه داد: این نمایش به خاطر شرایط کاری که من در قم برای دستیاری نمایشی به کارگردانی سهراب سلیمی داشتم در همین شهر به اجرای عمومی رسید و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد.امیدواریم که در بخش مرور جشنواره هم اجرای خوبی داشته باشیم.

این کارگردان درباره حضور«چر» در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته گفت: سال پیش ما دو نمایش برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر داشتیم ؛هزار شلاق و چر، که چر برگزیده جشنواره تئاتر سراسری ماه بود و ما در نهایت مجبور شدیم یکی از نمایش ها را برای جشنواره فجر انتخاب کنیم که انتخابمان«هزارشلاق» بود و امسال با تغییراتی در طراحی صحنه و متن ،اجرای پخته تری از این نمایش را در جشنواره بر صحنه خواهیم برد.

ملکی با اشاره به نمایش«هزارشلاق» که سال پیش در جشنواره تئاتر فجر شرکت داشت، گفت: سال پیش هم متن«هزارشلاق» نوشته ناصرحبیبیان در جشنواره فجر توانست کاندید 5 بخش شود و با استقبال تماشاگران در اجرای عمومی اش در تالار سنگلج بر صحنه رفت.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نظرات کاربران