در حال بارگذاری ...

اجرای «دیوان غربی ـ شرقی» با حمایت یک ناشر

اجرای عمومی نمایش «دیوان غربی ـ شرقی» به کارگردانی محسن حسینی که در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود، از فردا پنجشنبه پانزدهم بهمن‌ماه با حمایت نشر نگاه در تالار چهارسوی تئاتر شهر آغاز می‌شود.

محسن حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت که نمایش‌اش تابلوهایی از متن گوته است که سال گذشته 200 ساله شد: «دیوان غربی- شرقی» پرفورمنسی است که گروه بیش از 80 روز آن را تمرین کرده‌اند. البته اغلب شیوه کار من این است که با چند صفحه طرح، کار را آغاز می‌کنم و ایده اجرایی در دل کار شکل می‌گیرد. «دیوان غربی-شرقی» که منظومه‌ای است در 12 بخش، به من ایده‌های بسیاری برای موسیقی و حرکت داد.

حسینی با اشاره به این‌که احتمال دارد این نمایش در چند شهر آلمان هم اجرای عمومی داشته باشد، گفت: بخشی از اجرا هم به زبان آلمانی است که البته برای تماشاگر ایرانی قابل فهم است. در این نمایش، موسیقی زنده با سازهای دیوان، ویولن و دوتار بر صحنه اجرا می‌شود.

حسینی تأکید کرد که نمایش را برای اجرا در تالار چهارسو آماده کرده: فضای تالار چهارسو با توجه به ساختار این تالار، برای اجرای نمایش ما مناسب است و اجرای‌مان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال هم در همین سالن بود.

این کارگردان گفت که نشر نگاه در بخش چاپ و اجاره وسایل فنی  و همچنین کتاب‌هایی که در اختیار گروه گذاشت، از نمایش حمایت کرده است.

او با اشاره به این‌که داشتن گروه در ایران بسیار سخت است، گفت: داشتن گروه هزینه‌های زیاد و نیاز به حمایت جدی دارد. باید توان مالی وجود داشته باشد تا بتوان گروه را کنار هم نگه داشت.

در نمایش «دیوان غربی ـ شرقی» که از پانزدهم بهمن به مدت یک‌ماه، ساعت 19:30 در تالار چهارسوی تئاترشهر به صحنه می‌رود، رؤیا نونهالی، روزبه مهر، مروارید مهر، الناز تاریخی، لیدا فتحعلی، فاطمه صارمی، آرام خلخالی، لیلا جنیدی، مرجان صادقی، سپیده صیفوری و محسن حسینی بازی می‌کنند.

 




نظرات کاربران