در حال بارگذاری ...

«رقص مرگ بی لالا» تا پایان اسفندماه تمدید شد

کارگردان نمایش «رقص مرگ بی لالا» از تمدید اجرای این نمایش تا پایان اسفند در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

یاسر خاسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: قرار بود این نمایش 10 شب، 20 اجرا در تماشاخانه ایرانشهر داشته باشد اما پس از هماهنگی با گروه نمایش «داستان‌های میان رودان» قرار شد تا اسفندماه هر دو نمایش در این تالار اجرا شوند.

خاسب با اشاره به تغییرات صحنه نمایش‌اش گفت: جهتِ چیدمان صحنه را کامل عوض کردیم و الان عمق صحنه بیش‌تر و میدان کارمان بازتر است.

بخش‌هایی از نمایش «رقص مرگ بی لالا» برگرفته از نمایشی است که پارسال با حضور بهرام ریحانی در شب اختتامیه جشنواره فجر اجرا شد. خاسب در این باره گفت: ما از بهار امسال و با رفتن بهرام ریحانی به فکر یک نمایش بودیم که یادی هم از این هنرمند در آن باشد. «رقص مرگ بی لالا» اِلِمان‌هایی از اجرای سال پیش ما دارد و در کنار آن، نمایش جدیدی هم در جریان است که در آن هم نگاهی به بیماری و مرگ وجود دارد.

این کارگردان درباره انتخاب یک بازیگر آلمانی گفت: مایکل اولفیک از کمپانی sosh را که از مدت‌ها پیش می‌شناختم و فضای کارهای اجرایی‌اش به کار ما بسیار نزدیک بود، برای حضور در این اجرا دعوت کردم. شاید دلیل اصلی دعوت از او در «رقص مرگ...» این بود که او برای من حس غریبگی و ناشناختگی داشت و فرصت کشف به ما می‌داد، انگار به جای بهرام به گروه ما آمد.

خاسب درباره شیوه اجرایی نمایش «رقص مرگ...» گفت: ذهن تماشاگر اغلب درگیر قصه است، اما اجراهای ما معمولاً قصه ندارند. سعی گروه ما این است که در زمان کم، با تصاویر و اتفاقات پرمحتوا، ذهن تماشاگر را چنان درگیر کنیم که وقتی از سالن بیرون می‌رود هم فکر کند.

نمایش «رقص مرگ بی لالا» محصول مشترک کمپانی سوش آلمان و گروه تئاتر بدن دیوانه است که با بازی مایکل اولفیک، احمد مطوری، پردیس زارع، ساناز نجفی و یاسر خاسب در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

 




نظرات کاربران