در حال بارگذاری ...

تماشاخانه مشایخی میزبان دو نمایش می شود

دو نمایش «زندگی یک هنرمند» نوشته ژان آنوی و «ماه و پلنگ» نوشته مجتبی رفیعی با طراحی و کارگردانی حامد ادوای از سوم اسفندماه در تماشاخانه مشایخی اجرا می‌شوند.

حامد ادوای در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: کارگردان‌های جوان به راحتی نمی‌توانند در یکی از سالن‌های بزرگ و مطرح نمایش اجرا کنند و باید سال‌ها انتظار بکشند. به همین دلیل برای ادامه حیات گروه خود مجبور می‌شوند با تماشاخانه‌های خصوصی کار کنند و تماشاخانه‌های خصوصی هم هزینه‌های خود را از محل فروش بلیت تأمین می‌کنند. به همین دلیل با اعضای گروه «گره» تصمیم گرفتیم که دو نمایش را هم‌زمان اجرا کنیم.

او افزود: نمایش «زندگی یک هنرمند» و «ماه و پلنگ» از نظر مفهومی هیچ ارتباطی با هم ندارند، اما هر دو بخشی از شیوه کار گروه نمایشی ما را نشان می‌دهند. امیدواریم بتوانیم در روزهای پایانی سال لحظات خوشایندی را برای تماشاگران رقم بزنیم. در نمایش «زندگی یک هنرمند» محمدرضا ایمانیان، لبخند بدیعی، ملیکا بکائی، جواد قاسملو، سونیا کثیری، محمد شهباز تهرانی، آزاده مشعشعی، علیرضا لبیبیان،  مرتضی حسنلو، محمد اصغری و  سهیل عبدی بازی می‌کنند.

این نمایش داستان زندگی نویسنده‌ای است که به شهرت رسیده و روزنامه‌نگاری برای مصاحبه به خانه‌اش می‌آید، اما در حین انجام این مصاحبه، رفت‌و‌آمدهایی در منزل نویسنده شکل می‌گیرد که این گفت‌وگو را ناتمام می‌گذارد.

ادوای درباره نمایش «ماه و پلنگ» گفت: نمایش «ماه و پلنگ» نوشته مجید رفیعی است. در این نمایش نقش و تأثیر تلویزیون را در دنیای ارتباطات نشان داده‌ایم. در این نمایش در جزیره دورافتاده‌ای چند نفر زندگی می‌کنند و تلویزیون اخبار را برای ساکنان جزیره پخش می‌کند، اما اخبار دروغ باعث جنگ و کشمکش ساکنان جزیره می‌شود.

در نمایش «ماه و پلنگ» محمد اصغری، امین دماوندی، سهیل عبدی، سمن قناد، مریم نقیبی و شایان فصیح‌زاده بازی می‌کنند.

گروه تئاتر گره پیش از این نمایش‌های «باگانه» و «پشت سرتو نگاه نکن» را در تماشاخانه مشایخی به صحنه برده است.

نمایش‌های «زندگی یک هنرمند» و «ماه و پلنگ» از سوم اسفندماه ساعت‌ 18 و 20 در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شوند.

 




نظرات کاربران