در حال بارگذاری ...

اجراهای عمومی «تئاتر دائم» رشت از نوروز آغاز می‌شوند

رییس انجمن هنرهای نمایشی گیلان از اجرای چهار نمایش آیینی و سه نمایش صحنه‌ای در نوروز 1395 خبر داد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، محمدعلی صادق حسنی گفت: شهرهای لاهیجان، لنگرود، منطقه آزاد انزلی و موزه روستایی در پنج روز اول فروردین‌ماه 95 میزبان چهار نمایش آیینی خواهند بود که به صورت گردشی در شهرهای مختلف اجرا می‌شوند.

او با اشاره به برنامه‌های تئاتر دائم رشت گفت: از هفت فروردین تئاتر دائم اجراهای صحنه‌ای خود را آغاز می‌کند. تئاتر دائم در طول 365 روز سال اجرای صحنه‌ای دارد و همان طور که در حال حاضر سه نمایش در این سالن اجرا می‌شوند، حداقل با اجرای سه نمایش، همزمان با روز جهانی تئاتر، کار خود را در سال 95 آغاز می‌کند.

صادق حسنی برپایی ویژه برنامه‌های تقدیر از هنرمندان استان گیلان و پاسداشت یاد و خاطره هنرمندان جوانی که سال گذشته در ایام نوروز صحنه زندگی را ترک کرده‌اند را از جمله برنامه‌های دیگر استان به مناسبت روز جهانی تئاتر عنوان کرد و افزود: هنرمندان تئاتر از خدا می‌خواهند که در ایام نوروز کارهایشان را روی صحنه ببرند چون ایام فراغت از کار، تحصیل و افزایش مسافرت‌های نوروزی به سمت استان است، اما همه سالن‌ها در ادارات قرار دارند و ادارات نیز در ایام نوروز تعطیل هستند.

او ادامه داد: تا زمانی که انجمن‌های نمایش پلاتو اختصاصی نداشته باشند، برنامه‌ریزی اجراهای صحنه‌ای به برنامه‌های سالن‌های دولتی و ادارت وابسته است و نمی‌توان برنامه‌ها را به یک سیستم ثابت اجرایی و طولانی‌مدت تبدیل کرد.

این هنرمند تئاتر در پایان تأکید کرد: این یک واقعیت است که قشر تحصیل‌کرده تئاتر ما بسیار زیاد شده است و باید بتوانیم به هر شکل برایشان فضای کار و فرصت کسب درآمد ایجاد کنیم.




نظرات کاربران