در حال بارگذاری ...
از 18 فروردین‌ماه

اجرای نمایشنامه‌ای از داریو فو در تالار سایه

نمایش «حساب پرداخت نمی‌شه» نوشته داریو فو و با دراماتوژی و کارگردانی کاوه مهدوی از 18 فروردین‌ماه در تالار سایه اجرا می‌شود.

کاوه مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: قصه نمایشنامه «حساب پرداخت نمی‌شه» درباره گرانی شیر در شهر میلان است که موجب می‌شود زن‌های خانه‌دار به جای این که شیر را با قیمت روزهای گذشته خریداری کنند، از مغازه‌ها پاکت‌های شیر را می‌دزدند و از ترس همسران‌شان پاکت‌های شیر را زیر پیراهن‌شان پنهان می‌کنند و همین موجب می‌شود که همسران‌شان فکر کنند آن‌ها باردار هستند.

او افزود: این نمایشنامه یکی از متن‌های کمدی داریو فو است و در شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی توانستیم با این نمایش مقام کسب کنیم. البته تیم اجرایی و بازیگران این نمایش برای اجرای صحنه‌ای  تغییر کرده‌اند.

مهدوی درباره دلیل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا گفت: من بیش از 10 سال است که دوست دارم این نمایشنامه را روی صحنه ببرم و برای اجرای آن بسیار پافشاری کرده‌ام. «حساب پرداخت نمی‌شه» تنها متن خارجی است که تاکنون روی صحنه برده‌ام. هشت نمایشی که پیش از این اجرا کردم را خودم نوشته‌ بودم.

او با اشاره به شیوه اجرای این نمایش گفت: این نمایشنامه به نمایش ایرانی بسیار نزدیک است. همچنین موضوع این نمایشنامه از نظر اجتماعی و اقتصادی با حال و هوای امروز ایران بسیار شباهت دارد.

به گفته مهدوی موسیقی در این نمایش جایگاه ویژه‌ای دارد و زنده اجرا می‌شود. در این نمایش علیرضا مهران، شهرام قائدی، مهسا مهجور، فرامرز قلیچ‌خانی، معصومه شیخ‌زاده و غزاله جزایری بازی می‌کنند.

همچنین رضا انوری، تینا واعظی، پیمان صفرزاده، مهدی حاجت‌پور و نوا یوسف گروه کارگردانی را تشکیل می‌دهند و کاوه مهدوی و علیرضا مهران طراحی صحنه این نمایش را برعهده دارند.

نمایش «حساب پرداخت نمی‌شه» به کارگردانی کاوه مهدوی از هجدهم فروردین در تالار سایه اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کاوه مهدوی مطرح شد

«آبی‌گونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه‌ و شعار
در گفت‌وگو با کاوه مهدوی مطرح شد

«آبی‌گونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه‌ و شعار

کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبی‌گونه» می‌گوید، بسیاری از مسائل  و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت شعارگونه و دوری از کلیشه‌های مرسوم است.

|

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچ‌چیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمی‌کند، این اثر را نمایشی دانست که مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

|

نظرات کاربران