در حال بارگذاری ...

زوال یک خانواده ایرانی در «ساعت بیست»

نمایش «ساعت بیست» نوشته و کار سیدعلی موسویان از 15 فروردین در تالار قشقایی اجرا می‌شود.

سیدعلی موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: داستان «ساعت بیست» درباره خانواده‌ای است که پدر علیل و بیماری دارند و همه اعضای خانواده از او مراقبت می‌کنند، اما در این خانواده رازی وجود دارد که تنها دو نفر آن را می‌دانند. با فاش شدن این راز ساختار این خانواده به هم می‌ریزد و فاجعه‌ای بزرگ رقم می‌خورد.

او افزود: موضوع این نمایشنامه را بارها در جامعه‌مان شاهد بوده‌ام و به نوعی از نزدیک آن را لمس کرده‌ام. با توجه به احساس دینی که نسبت به این موضوع می‌کردم سال‌ها پیش این متن را نوشتم. این نمایش در جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر به عنوان تنها نمایش ایرانی به بخش بین‌الملل راه پیدا کرد و با استقبال نیز روبه‌رو شد.

موسویان ادامه داد: تمرینات این نمایش از حدود 15 روز پیش آغاز شد و چهار روز پیش به دلیل هماهنگ نبودن زمان یکی از بازیگران با گروه و عدم توافق با سه بازیگر دیگر، چهار نفر از بازیگران اصلی نمایش تغییر کردند و در سال جاری هم تنها یک روز دیگر در مجموعه تئاتر شهر امکان تمرین  داریم. با این حال تصمیم داریم نمایش را روی صحنه ببریم.

این کارگردان با بیان این‌که «ساعت بیست» 10 صحنه دارد، گفت: این نمایش به شیوه رئالیستی روی صحنه می‌رود و از عناصر کلیشه‌ای در این نمایش پرهیز شده و همه چیز به واقیعت محض نزدیک می شود. من نام سبک اجرای این نمایش را مستند ـ نمایش گذاشته‌ام.

او افزود: زمان این نمایش تا 45 دقیقه نخست واقعی است و از نیمه دوم با دو بازه زمانی مختلف مواجه هستیم اما در این نمایش فلاش‌بک نداریم.

موسویان درباره موسیقی این نمایش گفت: موسیقی این نمایش توسط بهنام رحیمی ساخته شده. رحیمی 10 سال است که از اعضای اصلی گروه ما به شمار می‌رود. با توجه به این که در این نمایش همه چیز به نوعی گوشه‌ای از زندگی را به نمایش می‌گذارد استفاده از موسیقی نیز در طول نمایش به فراخور ضرورت است و هر لحظه ضرورت داشته باشد در این نمایش موسیقی می‌شنویم.

در نمایش «ساعت بیست» سیروس طاهری، علیرضا مهران، محمد زوار بی‌ریا، فاطمه امینی، مهرخ افضلی، آرزو نبوت، مهدی نصرتی، حسین پور کریمی و علی طاهری بازی می‌کنند و مرتضی برزگرزادگان، شهرام کاشی، فرناز مرتضوی، مهدی رایگانی  و وحید لاری سایر عوامل این نمایش هستند.




نظرات کاربران