در حال بارگذاری ...
برای حضور در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی؛

رهبر عروسک گردانان مراسم المپیک 2012 به ایران سفر می کند

اندرو داوسون، رهبر عروسک گردانان مراسم بازگشایی المپیک 2012 لندن برای اجرای نمایش "حضور و غیاب" در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به ایران سفر می کند.

 

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر، داوسون امسال برای اجرای نمایش "حضور و غیاب" در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به ایران سفر می کند. این هنرمند، هنرهای اجرایی را زیر نظر مرس کانینگهام و فیلیپ گالیر، مونیکا پاگنکس و ژاک لوکوک فرا گرفت و همراه با کمپانی خود نمایش های متعددی از جمله «تاندر بردز»، «اسپیس پانوراما» و «حضور و غیاب» را خلق کرد.

او در نمایش های «والاس و گرومیت»، «پاندورا 88» و «کلونی احمق ها» به عنوان کاگردان هنری همکاری داشته و رهبر عروسک گردانان مراسم بازگشایی المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد.

داوسون همچنین سه سخنرانی در موسسه TED داشته و با همکاری The Royal Opera House اجرای Sprit f the Ring’ The whole of Wagner’s Ring Cycle in 30 mins را خلق کرده است.

"حضور و غیاب" نمایشی است عمیقا هم ذات پندارانه که داوسون طی آن به کشف و کاوش پدرش و راز مرگ او می پردازد زیرا این هنرمند پدر خود را در سال 1985 و در وضعیتی بسیار تراژیک به گونه ای از دست داد که جسمش به مدت ده روز ناپیدا باقی ماند. این زخم و ضربه ی روحی ناشی از آن الهام بخش داوسون بود برای خلق یکی از اتوبیوگرافی های عجیب وغیر معقول نمایشی بی دیالوگ که سرشار از احساس های او همچون گناه و گمگشتگی، عاطفه و کشمکش و تمامی احساسات منحصر به فردی است که یک پسر به پدر خود دارد.

اندرو داوسون در روز چهارشنبه ٥ خرداد، یک اجرا و پنجشنبه دو اجرا در تالار مولوی خواهد داشت.

فروش اینترنتی بلیت آثار راه یافته به جشنواره از 14 اردیبهشت ماه در سایت تیوال آغاز شده و دبیرخانه برای علاقه مندانی که پیش از روز افتتاحیه (٢٥ اردیبهشت) اقدام به خرید بلیت نمایش های مورد نظر خود کنند تخفیف در نظر گرفته است.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ٢٥ اردیبهشت تا ٨ خرداد به دبیری بهنام نوایی برگزار می شود.




نظرات کاربران