در حال بارگذاری ...

اردیبهشت تئاتر سیستان و بلوچستان میزبان مدیرکل هنرهای نمایشی شد

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی روز گذشته به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در مراسم اردیبهشت تئاتر استان در شهر زاهدان شرکت کرده و با هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در این استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، همزمان با مراسم اردیبهشت تئاتر در استان سیستان و بلوچستان ، مهدی شفیعی با هنرمندان ، مدیران و مسئولان تئاتر دیدار کرده و در جریان دغدغه اهالی تئاتر استان قرار گرفت.

در ابتدای این نشست مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک روز جهانی تئاتر گزارشی از فعالیت های یک سال گذشته تئاتر استان در بخش های مختلف بیان کرد.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی ، برگزاری جشنواره های مختلف به خصوص جشنواره استانی ، برنامه های نوروزی در شهرهای مختلف با استفاده از آیین های نمایشی و فولکلور استان را از جمله فعالیت های این اداره کل در یک سال گذشته برشمرد.

مسگرانی در ادامه از برنامه ریزی برای راه اندازی واحد نمایش در دانشگاه علمی کاربردی زاهدان خبر داد که با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی از سال تحصیلی جدید در رشته های بازیگری و کارگردانی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

در بخش دیگر این نشست هر یک از هنرمندان حاضر به مدت 10 دقیقه به ایراد سخن پرداخته و مسائل تئاتر استان و دغدغه های خود را بیان کردند. در این بخش موضوعاتی همچون توجه به اجرای عمومی در استان ، تبادل اجرا بین استان ها ، تجهیز و حمایت از بوجود آمدن سالن های نمایش در شهرهای مختلف استان ، افزایش حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال تئاتر از هنرمندان تئاتر استان ها ، توجه به هنرمندان پیشکسوت بومی به خصوص در حوزه نمایشنامه نویسی مطرح شد.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در این نشست با ابراز خوشحالی از برگزاری اردیبهشت تئاتر در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد که امسال تلاش شد تا روز تئاتر همزمان با تقویم جهانی در فروردین ماه برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این جشن در سال های بعد نیز حتی الامکان در نوروز و با بهره گیری از ظرفیت ایام نوروز برای اجرای نمایش و مطابق تقویم جهانی در کل کشور گرامی داشته شود. وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به استان های کشور و ویژگی های استان سیستان و بلوچستان در غنای فرهنگی ، منابع ، وسعت، تاریخ و تنوع اقوام که همواره زبانزد بوده است گفت: همه ما فعالیت هنری را از شهرستان شروع کرده ایم و نگاه مرکز هنرهای نمایشی تقویت پایه های تئاتر شهرهای مختلف است. امیدوارم در سالی که پیش رو داریم و با توجه به صحبت ها و نوید های مقام عالی وزارت ، گشایش مالی برای تئاتر صورت بگیرد و رفع مسائل مالی تسریع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به تنظیم آیین نامه انجمن های هنرهای نمایشی استان ها اشاره کرده و از هنرمندان خواست این آیین نامه را به دقت مطالعه کنند چرا که وقت بسیاری برای تدوین آن صرف شده تا به صورت یک برنامه تکمیلی باعث تقویت رویکرد صنفی انجمن و واگذاری امور به هنرمندان شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار تئاتر از ادامه کمک های مالی بی واسطه مرکز هنرهای نمایشی از جشنواره های استانی و اردیبهشت تئاتر خبر داده و برنامه «همواره تئاتر» و تورهای استانی را از جمله اقدامات جدی در سال جاری عنوان کرد.

شفیعی از هنرمندان خواست تا به صورت کاربردی و راهبردی از تمامی امکانات موجود و امکاناتی که فضاهای مجازی در اختیارشان قرار می دهد برای جذب مخاطب بهره بگیرند. وی تربیت نیروی متخصص در امر تبلیغات و روابط عمومی ضرورت افزایش مخاطبان تئاتر دانست.

مدیر کل هنرهای نمایشی در پایان مراسم از مجموعه های مختلف تئاتری شهر زاهدان و محل پیشنهاد شده برای تئاتر شهر این شهر بازدید کرده و با حضور در مراسم اردیبهشت تئاتر از برخی از فعالان و پیشکسوتان حوزه های مختلف تقدیر کرد.

نشست مدیرکل هنرهای نمایشی با هنرمندان و مسئولان تئاتر استان سیستان و بلوچستان با حضور آقایان سلمان فارسی صالح زهی ، انصاف جو، هاشمی ، سالارزهی ، گلبهی ، باقری ، ملازهی ، لشگرزهی ، شهرکی ، حداد، تقی زاده ، برقویی و خانم ها ریس باف و دلیری برگزار شد.




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

نظرات کاربران