در حال بارگذاری ...
همراه با یادمان شهدای مدافع حرم؛

جشنواره‌ی سیزدهم تئاتر "تیرنگ" در حوزه هنری مازندران آغاز شد

سیزدهمین جشنواره‌ی ملی تتاتر بومی "تیرنگ" با یادمان شهدای مدافع حرم، خاصه شهید سید جواد اسدی از تعزیه‌خوان‌های استان مازندران همراه خواهد بود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر ، یاسر محمودی؛ دبیر سیزدهمین جشنواره‌ی تئاتر "تیرنگ" گفت: سیزدهمین جشنواره‌ی "تیرنگ" از روز گذشته- 4خردادماه- آغاز شده و تا 7 خرداد ماه با رقابت 21 اثر از 12 استان کشور در چهار شهر ساری، قائم‌شهر، آمل و نوشهر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به هیات داوری جشنواره‌ی سیزدهم تیرنگ، اظهار داشت: جشنواره‌ی سیزدهم تیرنگ در سه بخش صحنه‌ای، اجراهای پژوهشی و آیین‌های نمایشی برگزار می‌شود که داوری بخش رقابتی بر عهده‌ی دکتر محمدرضا خاکی ، اصغر همت و افسر اسدی به عنوان اعضای هیات داوری خواهد بود.

این کارگردان تئاتر همچنین به رونمایی از 13 کتاب جلد کتاب  در بخش جنبی جشنواره اشاره داشت و افزود: کتاب پژوهشی "کا" به معنی بازی حاوی آیین و مراسم‌های نمایشی و مذهبی استان مازندران به کوشش و تالیف جهانگیر نصراشرفی به چاپ رسیده که در ایام جشنواره رونمایی خواهد شد. همچنین کتاب "مجلس‌نامه علوی" در سه مجلد به کوشش و نویسندگی مهدی دریایی حاوی مجالس تعزیه با اشعار مازنی نیز رونمایی خواهد شد. ضمن این‌که 11 نمایش‌نامه‌ از 5 نویسنده‌ی بومی نیز منتشر شده است که در مراسم رونمایی معرفی خواهند شد.

وی از گردهمایی مسئولان و کارشناسان واحدهای نمایشی مراکز استانی در بخش جنبه‌ی جشنواره یاد کرد و گفت: حضور کارشناسان واحدهای نمایشی مراکز استانی حوزه هنری با همراهی مدیر و کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اتفاق مبارکی است می‌تواند علاوه بر ثمرات مختص خود، به غنای جشنواره‌ی تیرنگ در دوره‌های بعدی کمک کند. چه بسا هم اکنون نیز بیشتر آثار حاضر در جشنواره ی تیرنگ، آثار تولیدی مراکز استانی حوزه هنری است که به صرف حضور در جشنواره‌ی تیرنگ، آماده و تولید شده‌اند.

محمودی در پایان گفت: سیزدهمین جشنواره‌ی ملی تتاتر بومی "تیرنگ" با یادمان شهدای مدافع حرم، خاصه شهید سید جواد اسدی از تعزیه‌خوان‌های استان مازندران همراه خواهد بود که ان‌شاءالله در شأن مقام این شهدا در مراسم اختتامیه به این مهم، پرداخته خواهد شد.

 




نظرات کاربران