در حال بارگذاری ...
نمایش برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه تالار مولوی

«شینیون» با حضور فارس باقری افتتاح شد

نمایش «شینیون» به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی حسین پوریانی‌فر شامگاه یکشنبه نه خردادماه اجراهای عمومی خود را با حضور حمید پورآذری، اشکان خیل نژاد،آلبرت بیگجانی و فارس باقری آغاز کرد.

 نمایش «شینیون» به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی حسین پوریانی‌فر شامگاه یکشنبه نه خردادماه اجراهای عمومی خود را با حضور حمید پورآذری، اشکان خیل نژاد،آلبرت بیگجانی و فارس باقری آغاز  کرد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر؛ در آغازاین مراسم، امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی گفت: این نمایش یکی از آثار برگزیده تئاتر دانشگاهی در دوره گذشته است. اثری تجربی و خلاقانه که بی‌شک می‌تواند مورد توجه مخاطبان خاص خود یعنی دانشجویان قرار بگیرد. پس از بازسازی طولانی مدتی که تالار مولوی پشت سر نهاد امروز با این نمایش کار خود را آغاز می‌کند، امیدوارم از این پس شاهد اجرای چنین آثاری در یکی دیگر از سالن های این مجموعه باشیم.

فارس باقری نمایشنامه‌نویس و استاد دانشگاه به عنوان میهمان ویژه این مراسم حضور داشت طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: بسیار خوشحالم تالار مولوی که بدون شک یکی از بهترین سالن‌های تئاتری کشور محسوب می‌شود کار خود را با شرایط مساعدتر آغاز کرده .

او بیان کرد: پوریانی‌فر نیازی به معرفی من ندارد؛ این نمایش که نخستین کار او به شمار می‌رود، حتما بهترین کار او خواهد بود زیرا مسیر فکری‌اش را مشخص می‌کند. این کار را باید به عنوان پروژه‌ای که قرار است ادامه پیدا کند دیده شود و در نوشته‌ها و ایده‌های اجرایی‌اش بسط پیدا کند.

در پایان این سخنان، شال آبی رنگ تالار مولوی توسط فارس باقری بر گردن حسین پوریانی‌فرآویخته شد.

 نمایش «شینیون» به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی حسین پوریانی‌فر تا 29 خردادماه هر شب ساعت 19 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می‌رود. حمیدرضا جمشیدی، امیر کریم زاده، محسن مظاهری، ابراهیم نائیج بازیگران این نمایش‌اند. همچنین همچنین ندا نصر طراح لباس، مریم مرزبان طراح گریم، فریده براتی طراح پوستر و بروشور، حسین پوریانی‌فر طراح صحنه، حانیه زاهد عکاس، امیر قالیچی روابط عمومی و مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه ای دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

 




مطالب مرتبط

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان
نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان

بهنام حبیبی: روایت‌های گوناگون مردگان برخاسته از گور، از دنیای پس از مرگ، پیوسته در قالب‌ها و محتواهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است. برخی از این روایت‌ها جدی و تراژیک و برخی دیگر با ...

|

«خونِ» روی صحنه می‌آید

«خونِ» روی صحنه می‌آید

نمایش «خونِ» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر با اجرایی از یک کودک 8 ساله در تالار مولوی روی صحنه می‌آید.

|

نظرات کاربران