در حال بارگذاری ...
محمد امیریاراحمدی پس از اجرای «آرتیگوشه»

گروه وَ ناگهان دقّت و توجه ویژه‌ای به دانش و حکمتِ تئاتر دارد

شب گذشته، محمد امیریاراحمدی، پس از دیدن نمایش «آرتیگوشه» کاری از گروه وَ ناگهان، به پرسش‌هایی کوتاه درباره‌ی اجرا و گروه نمایشی پاسخ داد.

به گزارش ایران تئاتر، محمد امیریاراحمدی نمایش‌نامه‌نویسِ صاحب‌نام عرصه‌ی تئاتر و رادیو، فضای تلفیقی در متن و اجرای نمایش «آرتیگوشه» را پسندیده و گفت: تلفیق فضای یونان و ایران باستان و استفاده از امکاناتِ تاریخ و فرهنگ و گذشته‌ی این دو سرزمین در این نمایش به نحوی درست ترکیب یافته تا ضمن مرورِ گذشته، روایتگرِ وضعیتِ معاصر، تحوّلاتِ روزگارِ خودمان باشد.

رئیس کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر در ارزیابیِ عملکردِ گروهِ وَ ناگهان به سرپرستی روزبه حسینی در سالیانِ گذشته افزود: گروه وَ ناگهان دقّت و توجه ویژه‌ای به دانش و حکمتِ تئاتر دارد. بنیانِ این گروه بر پایه‌ی دو عنصر کشف و پژوهش استوار شده و از سوی دیگر کوشش دارند تا در اشکالی نوگرا نتیجه‌ی یافته‌هاشان را به معرض نمایش بگذارند.

نویسنده‌ی نمایش‌های درخشانی چون تیغ کهنه، بیوه‌های غمگین سالار جنگ و تپانچه خانم در خصوصِ ویژگی‌های اجتماعیِ آثارِ این گروه گفت: توجه نویسندگان در این گروه به مسائل و معضلاتِ روزِ اجتماعی هم قابل توجه است. از سوی دیگر این دستاوردها، ضمنِ برقراریِ ارتباطِ نزدیک با مخاطب، از ساختاری مدرن هم برخوردارند. دستیابی به یک زبانِ موجز و اجتماعی بخش مهمی از مطالباتِ امروزِ فرهنگیِ مردم و مخاطبانِ تئاتر است که نمایش‌های این گروه (از جمله در نمایش آرتیگوشه) به آن دست یافته است.

امیریاراحمدی اجرای «آرتیگوشه» را در قیاس با نمایش‌هایی که این روزها بر صحنه می‌روند، بسیار پیشرو و عالی دانسته و درمورد فضای اجرای نمایش افزود: ای کاش این نوع نمایش‌ها و این قسم گروه‌های تئاتری که کم هم هستند، بتوانند در شرایط و با امکاناتِ واقعی و ایده‌آلِ اجرایی و مکانیِ موردِ نظرشان روی صحنه روند و هیچ‌یک از این نوع ضرورت‌های بیرونی نتواند باعثِ اَلکن شدنِ بخشی از پیامِ زبان و ایده‌های چنین آثاری شوند.

در خاتمه محمد امیریاراحمدی خطاب به دانشجویان و مخاطبانِ تئاتر گفت: دعوت می‌کنم به ویژه دانشجویانِ تئاتر به دیدنِ این نمایش بیایند و متن و اجرا و بازی‌ها و به‌ ویژه دراماتورژی این اثرِ دیدنی را ببینند و با دقت ببینند که چگونه می‌توان در حوزه‌ی دراماتورژی و طرّاحی اثری متّکی به زبان را به دور از هر حشو و زوائدی، شکلی بصری داده و برای آن جهانی زیبا و با متانت در خلقِ تصاویری بدیع بنا نهاد.

نمایش «آرتیگوشه» کاری از گروه فیلم و تئاتر وَ ناگهان، نوشته‌ی محمد میرعلی‌اکبری ست. این نمایش تنها سه شبِ دیگر و تا 12 خرداد ساعت 20 در سالن رکن‌الدین خسروی تماشاخانه‌ی سه‌نقطه، روی صحنه می‌رود.

طرّاح، سرپرست و دراماتورژِ نمایش روزبه حسینی، بازیگردان آرش فلاحت‌پیشه، طرّاحی و اجرای موسیقی سجّاد کیانی، نجواها دریا یاسری، و طرّاحی گریم آن به عهده‌ی حسام حیدری‌ست. بازیگران نمایش حمیدرضا فلّاحی. کامبیز مُنصِف. حمید خوش‌نویس. سهیل بابایی. ساناز مصباح. حسام حسینی. و ماندانا جبّاری. مَهدا رزّازی. مهسا صمدی و ساناز کریمی هستند. دیگر عوامل این اجرا مرتضا حقیقت‌بیان، مدیر اجرایی گروه، دستیار اجرا: نشاط باقری، مشاور رسانه و ارتباطات زینب لک، روابط عمومی صبا آزادی، طراح پوستر و بروشور بهزاد حاجی‌بیگلو، و عکاس نمایش رسول نورمحمدزاده است.

این نمایش در تماشاخانه سه نقطه به نشانی میدان ولی‌عصر. بلوار کشاورز. بعد از خ فلسطین. خ کبکانیان. نبش کوچه مرتضازاده. پلاک 10 و 12 در حال اجراست.

شماره تلفن 09305820462  و سایت  WWW.Tik8.com برای رزرو بلیط فعال است.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران