در حال بارگذاری ...

انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی برگزار می شود

به گفته میرجلیل آغداشی مسول انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان؛ انتخابات انجمن تا ۱۵ روز آتی برگزار خواهد شد.

به گفته میرجلیل آغداشی مسول انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان؛ انتخابات انجمن تا 15 روز آتی برگزار خواهد شد.

میرجلیل آغداشی مسول انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: این روزها گروه های تئاتری استان پیگیر برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان هستند و با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان اجراهای گروه های تئاتری به پایان رسیده است.

مسول انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی افزود: در استان شش گروه نمایشی فعال است و انتخابات انجمن باید تا 15 روز آتی برگزار شود و من پس از سه دوره مسولیت در انجمن قصد ندارم که در انتخابات شرکت کنم.

او افزود: آخرین نمایشی که در ارومیه روی صحنه رفت نمایش «آبگوشت زهرماری» نوشته «آرش آبسالان» با کارگردانی «بابک لطفی» بود که براساس برنامه ریزی که کرده ایم؛ قرار است این نمایش در شهرهای مختلف استان روی صحنه برود و این نمایش بزودی در سلماس، خوی و مهاباد روی صحنه خواهد رفت.

به گفته آغداشی؛ هر یک از شهرستان های آذربایجان غربی کمیته بررسی صدور مجوز برای اجرا دارد و برهمین اساس باید منتظر بود تا مجوز اجرای این نمایش ها در این شهرستان ها صادر شود و شرایط این اجراها را فراهم کنیم.

آغداشی ادامه داد: نمایش «آبگوشت با طعم زهرماری» مضمومی طنز دارد و به شیوه نمایش های ایرانی تخنه حوضی روی صحنه رفت. این نمایش هفت بازیگر دارد، به همراه یک گروه موسیقی  سه نفره. مضمون این نمایش براساس اتفاقات دربار مظفرالدین شاه و ماجراهایی است که در آشپزخانه دربار روی می دهد.مظفرالدین شاه همیشه آبگوشت می‌خورد اما مدت هاست که لب به غذا نزده و آشپزها می‌خواهند تغییری در لیست غذای شاه بدهند و در نهایت  به او پیشنهاد لازونیا می دهند.

او افزود: در واقع این نمایش هجوقدرت مستبد است. این نمایش در ارومیه با اقبال خوبی روبرو شد و امیدواریم که در سایر شهرستان های آذربایجان غربی نیز با اقبال روبرو شود.

او درباره برنامه های گروه های نمایشی استان درایام ماه مبارک رمضان گفت: به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات انجمن هنوز هیچ برنامه ای برای این ماه مبارک نداریم اما اگر گروه های تئاتری پیشنهاد جدیدی داشته باشند حتما استقبال خواهیم کرد.

آغداشی در پایان سخنانش گفت: در حال حاضر گروه های تئاتری استان در تدارک نمایش برای شرکت در جشنواره بین المللی فجر هستند و باید امیدوار بود که گروه های تئاتری استان بتوانند حضور قدرتمندی در سطح کشور داشته باشند.

 




نظرات کاربران