در حال بارگذاری ...
کاظم سیاحی از صور اسرافیل گفت

یک نقش متفاوت

کاظم سیاحی که این این روزها در نمایش صوراسرافیل به کارگردانی عامر مسافر آستانه بازی می کند معتقد است که اجرای درست از تعاریف مشخص شده اش برای یک نقش بیشترین اهمیت را دارد.

کاظم سیاحی که این این روزها در نمایش صوراسرافیل به کارگردانی عامر مسافر آستانه بازی می کند معتقد است که اجرای درست از تعاریف مشخص شده اش برای یک نقش بیشترین اهمیت را دارد.

کاظم سیاحی بازیگر نمایش " صوراسرافیل" در مورد تجربه تازه اش با عامر مسافرآستانه به ایران تئاتر گفت : من رفاقت قدیمی با عامر دارم و نگاه او به تئاتر را می پسندم. بعد از خواندن متن متوجه شدم نقش پیشنهادی به من بسیار متفاوت است و آن را دوست خواهم داشت. فضای ذهنی من و عامر بسیار شبیه به یکدیگر بود..  فکرها و ایده های او را بسیار دوست داشتم و دارم و لزوما به فرق بین او و دیگر کارگردانها فکر نمیکنم.

وی در ادامه در مورد خصوصیات نقشی که در این نمایش بازی می کند، تصریح کرد: زیاد تمایل ندارم که خصوصیات نقش خودم را لو بدهم ولی سعی کرده ام که تجربه ای جدید داشته باشم و برایم بسیار مهم است که بتوانم تعاریف مشخص شده برای یک نقش را به خوبی اجرا کنم.

سیاحی درباره بازخورد تماشاگران خاطر نشان کرد : نمی توانم پیش بینی کنم که این نمایش مورد پسند مخاطب عام قرار می گیرد یا خیر ولی حس میکنم مردم کمی بیشتر از قبل تئاتر می بینند. امیدوارم تمام ایده ها و فکرها در دل تماشاچی بنشیند.

وی اضافه کرد :فضای کار و روابط بین کاراکترها با هم یک نوع فضای آخرالزمانی ایجاد کرده است. شاید دنیای ما به سمتی برود که به این شکل دربیاید. در واقع این نمایش را اصلا جنگی نمیدانم .

سیاحی در پایان اضافه کرد : من قبل از شروع هر نمایشی یک تصویر ذهنی از نقش دارم و در حال حاضر در حال نزدیک شدن به تصویری که از این نقش داشتم، هستم ولی هنوز به آن نرسیدم. سختی نقش این است که به تصویری که از آن دارم برسم. این اولین تجربه من در ارتباط با یک کودک و اعتماد گرفتن از اوست. البته ایلیا بازیگر نقش کودک نمایش پسر بسیار باهوشی است ولی باز هم کار کردن سختی های خودش را دارد و البته تجربه بسیار جالبی است . بده بستان های نمایشی باید تحت شرایط خاصی انجام شود و همین موضوع برایم بسیار جذاب بود . ارتباط با یک بازیگر بزرگسال که خط فکری مشابه یکیدیگر دارید با ارتباط با یک کودک بسیار متفاوت است و اتفاق مشابهی نخواهد افتاد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران