در حال بارگذاری ...
جای خالی آلبوم های موسیقی تئاتر احساس می شود

فرشاد فزونی آلبوم موسیقی تئاترهایش را منتشر می کند

فرشاد فزونی که از جمله آهنگسازان و طراحان موسیقی تئاتر به شمار می رود که شیوه خاص خودش را برای تولید و اجرای موسیقی سر صحنه تئاتر دارد قصد دارد، گزیده ای از موسیقی هایی که برای تئاتر ساخته است را در قالب لوح فشرده منتشر و در بازار ارائه دهد.

فرشاد فزونی که از جمله آهنگسازان و طراحان موسیقی تئاتر به شمار می رود که شیوه خاص خودش را برای تولید و اجرای موسیقی سر صحنه تئاتر دارد قصد دارد، گزیده ای از موسیقی هایی که برای تئاتر ساخته است را در قالب لوح فشرده منتشر و در بازار ارائه دهد.

فرشاد فزونی آهنگساز و خواننده در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: این روزها در تدارک انتشار نخستین آلبوم موسیقی تئاتر هایم هستم و با توجه به این که من در این عرصه به صورت حرفه ای بیش از یک دهه است که فعالیت می کنم برای بیش از 25 نمایش موسیقی طراحی و ساخته ام و قصد دارم مجموعه از قطعاتی که برای این نمایش ها ساخته ام که بار رمانتیک دارند را در قالب آلبوم موسیقی منتشر کنم.

او افزود: موسیقی تئاتر گونه ای از موسیقی است که بیشتر باید سر صحنه شنیده شود اما برخی از قطعات موسیقی قابلیت این را دارند که به صورت مستقل شنیده شوند.

فزونی درباره حلقه ارتباط موسیقی که برای نمایش ها ساخته گفت: حلقه ارتباط تمام قطعاتی که برای موسیقی تئاتر ساخته است گفت: حلقه ارتباطی تمام این قطعات خودم و شیوه کارم است و با توجه به این که من در ساخت موسیقی تئاتر به تجربه گرایی اعتقاد دارم برای ساخت موسیقی هر نمایش هیچ ذهنیتی ندارم و در طول کار است همه موسیقی یک نمایش شکل می گیرد.

فزونی درباره شیوه طراحی و خلق آثار موسیقیای اش برای تئاتر گفت: شیوه کار من برای طراحی و ساخت موسیقی برای یک نمایش به گونه ای است که از زمان شروع تمرینات گروه در تمام تمرینات حضور دارم و در طول تمرینات است که قطعات موسیقی که می خواهم شکل خودشان را پیدا می کنند و ساخته می شوند. از این رو من بیشتر برای نمایش ها موسیقی طراحی می کنم تا صرفا آهنگسازی.

این آهنگساز درباره چرایی انتشار آلبوم موسیقی تئاترهایش گفت: به نظر من با توجه به اهمیت موسیقی در تئاتر و خلایی که در این حوزه به واسطه عدم انتشار موسیقی تئاتر احساس می شود، باید ضرورت انتشار آلبوم های موسیقی تئاتر برای آهنگسازلن بوجود آید و همان گونه که با فیلم تئاتر قصد داریم بخشی از خلایی که درباره پیشینه تئاتر داریم را پر کنیم و به نوعی تاریخ تصویری اجراها را مدون کنیم، تااریخ موسیقایی تئاتر ایران را نیز مدون کنیم. تا در آینده بدانیم موسیقی تئاتر در کشورمان چه مسیری را طی کرده است.

فرشاد فزونی متولد 1360 است و تاکنون برای نمایش هایی چون دون کیشوت، ملا نصرالدین، پینوکیو، متاستاز، دو متر در دو متر، خنکای ختم خاطره، ترن، شش و هشت، ماکاندو، کافه شاپ، درس، قاتل بی رحم،... و دل سگ. پیشتر از او آلبوم موسیقی «من و دوست غولم» منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران