در حال بارگذاری ...
با حضور در حسینیه جماران و تغییر در برنامه سالن های نمایشی

اهالی تئاتر خود را آماده ایام سوگواری کردند

اهالی تئاتر با حضور در حسینیه جماران برای تجدید با آرمان های امام خمینی (ره) و تغییر در برنامه نمایش ها خود را برای ایام سوگواری رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین پانزده خرداد آماده می کنند.

 اهالی تئاتر با حضور در حسینیه جماران برای تجدید با آرمان های امام خمینی (ره) و تغییر در برنامه نمایش ها خود را برای ایام سوگواری رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین پانزده خرداد آماده می کنند.

به گزارش ایران تئاتر، روز گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با حضور در حسینیه جماران و دیدار با سید حسن خمینی نوه امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند.

امام به ساده زیستی را آموخت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ما به عنوان بخشی از جامعه فرهنگی آمده‌ایم که با یادگار امام تجدید میثاق کنیم. امام به ما ساده زیستی، وحدت گرایی و مقابله با هوای نفس را آموخت و امروز با هدایت رهبری توانستیم از مشکلات رهایی یابیم و به استقلال و آزادی برسیم. دنیا امروز به ملت ما با احترام نگاه می‌کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به فرهنگی بودن ریشه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : دلیل این ادعا این است که هم شعارهای اصلی انقلاب فرهنگی است و هم رهبران انقلاب طبقه اندیشمند و فرهنگی هستند. همچنین پیام انقلاب هم برای آیندگان یک پیام فرهنگی است .

وی افزود: کسانی که با هر عقیده‌ای مسئول فرهنگی می‌شوند باید به اندازه‌ای برای عقیده خود ارزش قائل باشند که حاضر شوند شجاعانه به ترویج آن بپردازند. شجاعت هم الزاما به این معنا نیست که به قولی ما چشم‌هایمان را ببندیم و دهان‌مان را باز کنیم. شجاعت این است که منافع شخصی خود را در تصمیمات دخالت ندهیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، علیرضا تابش مدیر بنیاد فارابی، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، محمد علیزاده، شهرام شکوهی، حبیب ایل بیگی، محمد حیدری، علی سرتیپی و... از جمله مدیران و هنرمندانی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

برنامه سالن ها برای ایام سوگواری

سالن های نمایشی شهر تهران به مناسبت ایام سوگواری تعطیل هستند.

تمامی نمایش های درحال اجرای تالارهای چهارسو و سایه روزهای پنجشنبه سیزدهم و جمعه چهاردهم خرداد به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) روی صحنه نمی روند.

نمایش « راه مهر راز سپهر» به کارگردانی شکرخداگودرزی روز پنجشنبه 13 خرداد ماه به جای ساعت 20:30، از ساعت 19 در تالار اصلی روی صحنه می رود.

هم چنین تماشاخانه ایران‌شهر به مدت سه روز تعطیل است و در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مصادف با 14،13 و 15 خرداد اجرایی نخواهد داشت.

تماشاخانه سنگلج نیز که فردا پنج شنبه سیزدهم خرداد نمایش گردگ دختر به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده ساعت 18 و نمایش بر پهنه دریا نوشته و کارگردانی شهرام مسعودی ساعت 17 را روی صحنه دارد، روزهای 14 و 15 خرداد تعطیل است.

آخرین اجرای نمایش "ماز" به نویسندگی و کارگردانی  علی حاج ملا علی نیز فردا پنج شنبه ساعت 19 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه خواهد رفت. خانه نمایش اداره تئاتر روزهای 14 و 15 تعطیل است.

تالار هنر نیز فردا با دو نمایش میزبان مخاطبان است و 14 و 15 تعطیل است. نمایش خیمه قمر خانم به کارگردانی بهناز مهدی خواه ساعت 18 و قصه عمو نوروز و ننه سرما به کارگردانی جواد انصافی ساعت 19:30در تالار هنر سیزدهم خرداد ماه روی صحنه می روند.

ویژه برنامه های تئاتر در یوم الله پانزده خرداد و رحلت امام(ره)

مناسبت های سوگواری در روزهای پیش رو فرصتی برای هنرمندان تئاتر خیابانی بوجود آورده است تا با برپایی اجراهای ویژه ، فضای معنوی این ایام را به همشهریان خود منتقل کنند. در همین راستا با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی نمایش محیطی «دریادلان» به کارگردانی امیر حسین شفیعی در پارک دانشجو میزبان شهروندان شده است. علاقمندان میتوانند روزهای 13، 14 و 15 خرداد در حوض بزرگ پارک دانشجو به تماشای این نمایش که نگاهی عارفانه به شهادت دلاورمردان غواص و 175 شهید دست بسته عملیات کربلای 4 دارد بنشینند.

از ویژه برنامه های این ایام می توان به برپایی همایش تئاتر مردمی خرداد اشاره کرد که توسط حوزه هنری برگزار می شود. مجموعه تئاتر شهر تهران نیز در روزهای 13 تا 16 خرداد ماه میزبان علاقه مندان هنرهای نمایشی خواهد بود.  همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد  با اجرای نمایش هایی در محوطه مجموعه تئاتر شهر، میدان امام حسین(ع)، مرقد مطهر امام خمینی(ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا میزبان علاقمندان می شود. 

 

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران