در حال بارگذاری ...
با اهدای حکم دبیری دوره چهارم

سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد به کار خود پایان داد

سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد به دبیری امیرحسین شفیعی روز گذشته با تجلیل از فعالان تئاتر انقلابی و دفاع مقدس پایان یافت.

سومین همایش ملی تئاتر مردمی خرداد به دبیری امیرحسین شفیعی روز گذشته با تجلیل از فعالان تئاتر انقلابی و دفاع مقدس پایان یافت.

به گزارش ایران تئاتر ، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این مراسم که اجرای آن را ناصر فیض بر عهده داشت ، گفت: حدود ۹ سال پیش اولین همایش تئاتر مردمی برگزار شد و پس از وقفه ای چند ساله، دکتر رحمت امینی سال گذشته دوره دوم را برگزار کرد .امسال نیز تصمیم‌ گرفتیم دوره سوم‌ همایش را به شکل ملی و ‌مردمی برگزار کنیم.

نیمه خرداد فرصتی برای بیان اندیشه های امام خمینی (ره)

وی افزود: از استان ها و شهرستان های کشور ما را در برگزاری همایش یاری کردند. متاسفانه در تئاتر کمتر به اندیشه های امام خمینی پرداختیم و ایام ارتحال ایشان فرصت مناسبی است که به اندیشه های امام راحل و ‌آنچه‌ که برای تداوم انقلاب اسلامی مدنظرشان بود، بپردازیم و‌ آنها را در قالب تئاتر روی صحنه بیاوریم.

زارعی ادامه داد: امسال بخش خیابانی داشتیم‌ اما برای سال آینده به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که حداقل ۲ اثر صحنه ای نیز داشته باشیم. هم چنین فراخوانی را برای نمایش با تعیین خط مشی ها و‌ موضوع و ‌محتوا برای هنرمندان منتشر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار شرکت کننده در این همایش در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، میدان امام حسین (ع)، ایستگاه مترو ‌امام خمینی(ره) ، ایستگاه مترو ۱۵ خرداد و مجموعه‌ تئاتر شهر اجرا شدند، اظهار امیدواری کرد که این‌ همایش سال آینده هر چه باشکوه تر برگزار شود.

در بخش دیگری از این مراسم حکم دبیری دوره چهارم همایش ملی تئاتر مردمی خرداد توسط کوروش زارعی به امیرحسین شفیعی اهدا شد و با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، محسن‌مومنی شریف رئیس حوزه هنری و فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری ، حسین مسافر آستانه به پاس سالها فعالیت ، مورد تقدیر قرار گرفت.‌

برگزیدگان همایش ملی تئاتر مردمی خرداد

بخش دیگر این مراسم به تقدیر از هنرمندان و فعالان عرصه هنر و به خصوص تئاتر انقلابی اختصاص یافت که در آن از روح الله سنایی کارگردان نمایش پابرجا از تهران، فرامرز قلیچ خانی کارگردان نمایش یاد یاران از استان البرز ، مهدی حبیبی کارگردان نمایش خاطرات پشت خاکریز از استان همدان، محمود فرضی نژاد کارگردان نمایش آئین های انقلابی از استان گیلان، مرتضی اسدی مرام کارگردان نمایش عاشقانه تشنه در آب از استان کرمانشاه، میثم سرآبادانی کارگردان نمایش همه فرزندان روح الله از استان مرکزی، مسعود براهیمی کارگردان نمایش آلبوم انقلاب از اصفهان، علی بنائیان و آرش ساربان به طور مشترک برای کارگردانی نمایش قاب های ماندگار از اهواز تقدیر شد.‌

هم چنین از رضا راد بازیگر نمایش دریادلان تقدیر به عمل آمد.

از فاطمه رادمنش بازیگر فعال نمایش های انقلابی و دفاع مقدس از استان کرمان نیز به منظور ارج نهادن به حضور بانوان در نمایش های میدانی تقدیر شد.

احمد صمیمی کارگردان نمایش سرگشته از تهران، مهدی صالحیار کارگردان نمایش نقل یک خاطره از شهرستان مرند، احد صدقی کارگردان نمایش مجلس نامه خورشید از شهرستان بهارستان، مهدی دریایی کارگردان نمایش انقلاب سپید از شهرستان اراک، علی محمد رادمنش کارگردان نمایش آخرین بی سیم از شهرستان جیرفت، راضیه دهپایینی کارگردان نمایش راه بی پایان از شهرستان ورامین، ماشاالله عباسیان کارگردان نمایش نوای امواج دریا از شهرستان بندر دیلم و حیدر رضایی کارگردان نمایش 15 خرداد از شهرستان دهلران نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم از علی براتی به پاس سالها فعالیت در زمینه طراحی حرکت نمایش های انقلابی تقدیر به عمل آمد.

سعید ذبیحی از بازیگران فعال در تئاتر خیابانی استان کرمانشاه نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، محسن‌ مومنی شریف رئیس موزه هنری، کوروش زارعی، امیرحسین شفیعی، مریم معترف، کریم‌ اکبری مبارکه، محمود فرهنگ، فرهاد تجویدی، رحمت امینی، حسین مسافر آستانه و.. از جمله مدیران و ‌هنرمندانی بودند که در این مراسم شرکت کردند .




مطالب مرتبط

تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد
تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد

جلیل اکبری‌صحت با اشاره به اینکه نمایش «رستاخیز عشق» به زندگی مولانا می‌پردازد، تأکید کرد «رستاخیز عشق» در 14 پرده، مقاطع مهم زندگی مولانا را دنبال می‌کند. او همچنین درباره نقش تبلیغات در دیدن شدن آثار نمایشی گفت ما در تئاتر با بستر مشخص و تعیین‌شده‌ای برای تبلیغات مواجه ...

|

گفت‌وگو با حسین مسافرآستانه

«رستاخیز عشق» محدود به زمان و مکان خاصی نیست
گفت‌وگو با حسین مسافرآستانه

«رستاخیز عشق» محدود به زمان و مکان خاصی نیست

حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق» می‌گوید این نمایش با توجه به محتوا و ساختار، محدود به زمان و مکان خاصی نیست و باید در نظر داشته باشیم که ضرورت دارد زمان و هزینه بیشتری برای پرداختن به وجوه متفاوت تمدنی خودمان صرف کنیم.

|

نظرات کاربران