در حال بارگذاری ...
مجله نمایش در نگاه به تئاتر و شاهنامه

شماره 201مجله نمایش ویژه خرداد ماه 95منتشر شد

تازه‌ترین شماره مجله نمایش در ادامه نگاه ویژه " تئاتر و شاهنامه فردوسی " منتشر شد.

 

به گزارش ایران تئاتر، مخاطبان و علاقمندان می‌توانند در این شماره علاوه بر مقالاتی با عنوان‌های " نمادها در شاهنامه " نوشته دکتر میرجلال الدین کزازی ، " تاثیر شاهنامه فردوسی بر آثار حماسی غرب " از دکتر احمد تمیم داری ، " تاثیر شاهنامه بر ادبیات نمایشی "  از دکتر جلال خالقی مطلق، و گفتگویی با استاد بهروز غریب پور را بخوانند.

 

در بخش نقد تئاتر نیز نمایش‌های " ناسور " به کارگردانی افسانه زمانی به قلم "مهدی نصیری" ، نمایش " بازار عاشقان " به کارگردانی هادی مرزبان به قلم " سولماز غلامی" ، نمایش " یافت آباد " به کارگردانی سید محمد مساوات ، به قلم " رفیق نصرتی " نمایش " حساب تسویه نمی شه " به کارگردانی کاوه مهدوی و به قلم " رضا آشفته "  و نمایش " ساعت بیست " به کارگردانی سید علی موسویان و به قلم "سعید محبی" مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

 

در بخش دیگر مجله مقالاتی با عنوان  " ساختمایه های نمایشی در بر خوانی کارنامه بندار بیدخش " از " سمیه یعقوبی " و " تئاتر علمی: رویکردی چند رشته ای به سوی طراحی فضاهای هوشمند "  از " یوگنیا کوالچاک "با ترجمه " امین حیدری " و " شناخت شخصیت نمایشی از دریچه ای دیگر" از " عباس شادروان" ؛  آشنایی و گفت و گویی با "وندی واسرشتاین" از " محمد بابایی "  چاپ شده است. در بخش دیگر مجله نقد و بررسی نمایشنامه " سردبیر " اثر "بیورنستی یرنه بیورنسون" به قلم "حسن پارسایی" آورده شده است.

 

مجله نمایش در این شماره  به سراغ فیلیپین رفته است و درباره‌ی تئاتر این کشور پرونده ای را گشوده است ؛ در این بخش مقالاتی با عنوان " تئاتر در فیلیپین " به قلم لاله تقیان  ، "هنرمندان ملی فیلیپین" به قلم محمد بابایی ، " نمایش در فیلیپین" به قلم هید بانوب و ترجمه قاسم عریفی " تئاتر معاصر در فیلیپین "  به قلم  مریم منظمی اسلامی ، " تئاترهای فیلیپینی به زبان انگلیسی " به قلم" دورن جی فرناندز  " و  " ریپورتوری، معتبرترین شرکت تئاتری " از " کارمن باردو " و " هنر عروسکی در فیلیپین " از سمیه کی ماسی برای مخاطبان و علاقمندان به چاپ رسیده است.

 

مروری بر زندگی هنری و گفتگویی با "دکتر سید مصطفی مختاباد " و گفتگویی با " استاد لوریس چکناواریان " و یادداشتی از "دکتر محمود عزیزی" از دیگر بخش های مجله است.

 

شماره 201 مجله نمایش، ویژه خرداد ماه 95، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در 105 صفحه و به بهای شش هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.




نظرات کاربران