در حال بارگذاری ...

محمود فرهنگ برنامه‌های کانون نمایش‌های خیابانی مرکز هنرهای نمایشی را تا پایان امسال اعلام کرد

این نشست‌ها در جهت یافتن راه‌های رشد و اعتلای نمایش‌های خیابانی، گردآوری گروه‌های نمایش خیابانی ایرانی و خارجی و بررسی راه‌های گسترش نمایش خیابانی در ایران خواهد بود. در این نشست‌ها فیلم‌های نمایش‌های خیابانی خارجی پخش و این آثار به صورت کارشناسانه بررسی خواهند شد./ از اواخر ماه جاری نمایش‌های خیابانی در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شوند که تا آغاز جشنواره تئاتر فجر امسال ادامه خواهند داشت و شامل دو بخش نمایش‌های منتخب سال ۸۴ و تولیدات جدید این کانون هستند. بدین ترتیب پس از اجرای این نمایش‌ها، از میان این آثار، نمایش‌های سال ۸۶ انتخاب شوند.

کانون نمایش خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، در برنامه کاری سال 85 خود 12 نشست علمی پژوهشی در خصوص نمایش‌های خیابانی ایران و جهان پیش بینی کرده است.
محمود فرهنگ مسئول کانون نمایش خیابانی مرکز هنرهای نمایش، با اعلام این خبر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«این نشست‌ها در جهت یافتن راه‌های رشد و اعتلای نمایش‌های خیابانی، گردآوری گروه‌های نمایش خیابانی ایرانی و خارجی و بررسی راه‌های گسترش نمایش خیابانی در ایران خواهد بود. در این نشست‌ها فیلم‌های نمایش‌های خیابانی خارجی پخش و این آثار به صورت کارشناسانه بررسی خواهند شد.»
وی در ادامه افزود:«اجرای نمایش‌های خیابانی کارگاهی و بحث و تبادل نظر در مورد آن‌ها و دعوت از اساتید داخلی و خارجی از دیگر فعالیت‌های این کانون است که در کنار انتشارات و جمع‌آوری مقالات و سخنرانی‌های متفاوت در مورد نمایش‌های خیابانی برگزار می‌شود. در همین راستا 10 نمایش خیابانی برای اجرا تا پایان امسال نیز در نظر گرفته شده است.»
فرهنگ خاطر نشان کرد:«کانون نمایش‌های خیابانی مرکز هنرهای نمایشی در نظر دارد برنامه‌ای تحت عنوان طرح و ایده‌خوانی نمایش‌های خیابانی برگزار کند که شامل طرح و ایده، بداهه‌پردازی، اجرای کارگاهی و اهداء جوایز به بهترین‌ها می‌شود.»
مسئول کانون نمایش‌های خیابانی مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به برگزاری ورک شاپ نمایش خیابانی طی امسال اظهار کرد:«این ورک شاپ شامل، بازیگری مولف، کارگردانی، طرح و ایده، تئاتر گذرگاهی، مکان اجرایی و اقتصاد در نمایش خیابانی است که تصمیم داریم در خلال آن از یکی از شاگردان آگوستو بوآل و از پنج تن از اهل نظر نمایش‌های خیابانی ایرانی مثل دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، تاجبخش فنائیان، دکتر مجید سرسنگی، داود فتحعلی‌بیگی، سیدعظیم موسوی دعوت کنیم تا در این برنامه حضور پیدا کنند. همچنین از دیگر برنامه‌های این کانون می‌توان به انتشار یک جلد کتاب در خصوص نمایش‌های خیابانی ایرانی و خارجی و انتشار یک ویژه نامه که هر سه ماه یک بار به چاپ می‌رسد، اشاره کرد.»
وی با اشاره به این که حمایت از جشنواره‌های خیابانی منطقه‌ای از دیگر اهداف کانون تئاتر خیابانی است، افزود:«این حمایت شامل کمک به گروه‌های خیابانی می‌شود که از مرز انتخاب گذشته‌اند. این حمایت‌ها شامل همچنین فراهم آوردن شرایط اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی منتخب منطقه‌ای، حمایت از تشکیل کانون‌ نمایش‌های خیابانی در استان‌ها با حمایت انجمن نمایش، اداره کل هنرهای نمایشی و زیر نظر مرکز هنرهای نمایشی، برگزاری کلاس آموزشی، اعزام کارشناسان و کمک جهت تولید نمایش خیابانی طی سال‌ خواهد بود.»
وی خاطر نشان کرد:«از اواخر ماه جاری نمایش‌های خیابانی در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شوند که تا آغاز جشنواره تئاتر فجر امسال ادامه خواهند داشت و شامل دو بخش نمایش‌های منتخب سال 84 و تولیدات جدید این کانون هستند. بدین ترتیب پس از اجرای این نمایش‌ها، از میان این آثار، نمایش‌های سال 86 انتخاب شوند.»