در حال بارگذاری ...
یادداشت کارگردان ترنسمیترها

اندیشه های ما راه آینده را مشخص می کند

نمایش "ترنسمیتر ها" از پنج شنبه ۱۰ تیر تا سی ام تیر ماه ساعت ۱۸ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می رود.‌ حمیدرضا مهنانی نویسنده و‌کارگردان این نمایش به همین بهانه یادداشتی را در اختیار ایران تئاتر قرار داد.

"اندیشه های کنونی ما، همان آینده ای ست که رقم خواهیم زد؛ اما چرا گاهی پدیدار می شوند و گاهی برخلاف آنچه تصور میکنیم، هیچ کدام از خواسته های ما در واقعیت رخ نمی دهند؟

 

انسان ها در باید و نباید های خودشان و در واکنش های طبیعی زندگی و مسیری که غیر طبیعی هدفشان را دستخوش حوادث قرار میدهد، همواره تلاش میکنند که آرزوهای خودشان را به عرصه ظهور بگذارند. اینجا در کشمکشی بی سرانجام دو نفر به دنبال چیزی هستند که در واقعیت خیلی از آن دور و در رویای شان به آن نزدیک اما با ورود زن و هویدا شدن نقش او در نظام خانواده بستری فراهم می شود تا تمام آرزوها به واقعیتی دست نیافتنی مبدل شود.

 

هرکدام از این شخصیت ها در گذشته خود به دنبال هویتی میگردند که شاید دستخوش آرزویشان شده.موسیقی نقاشی و یا تدریس که هرکدام اگر به سرانجام میرسید، شاید آنها دیگر آینده پیش رویشان را سیاه و یا از دست رفته نمیدیدند....

 

حال این نمایش قصد دارد بگوید که کشف خوشبختی کاملا رابطه مستقیم به گوشه ای از مغز انسان دارد و ما این سال ها به آن بی توجه بوده ایم که اگر به انسان های موفق کمی با توجه بیشتر و پژوهشی تر نگاه کنیم میبینیم که ترنسمیترها بزرگترین عامل خوشبختی آنان بوده.

 

به همان اندازه که ترنسمیترها در خوشبختی سهیم هستند با بی توجهی به آنها میتوانند ما را نگون بخت کنند.

بیایید تا باهم به کندوکاو خوشبختی خودمان بنشینیم و از دل تمام این شلوغی نرون های بی هدف را پیدا کرده و مهارشان کنیم.

 

این موضوع ما را به این واداشت که برای درک و رسیدن به پاسخ این مساله به پژوهش بنشینیم و برخی علائم و قواعد علمی مربوط به این موضوع را در قاب نمایش به تجلی بکشیم."

 

در این نمایش سعید سالمی ، شیده بیگ و حمیدرضا مهنانی ایفای نقش می کنند.

 

دیگر عوامل این‌نمایش عبارتند از طراح،نویسنده و کارگردان، حمیدرضا مهنانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز،  امیرحسین سیر، دستیار کارگردان، علی ایمان وردی_ پوریا مشهدی ملک، مشاور کارگردان، میلاد شجاعی، منشی صحنه و طراح لباس هرزاد فاطمی، مدیر صحنه، غزال نصیرلو، طراح صحنه و ساخت دکور، محمود صادقی، طراح گریم، هانی گلشاهی، عکاس، دلارام کامکار، فرناز فارسی، موسیقی(گیتار)، مهرداد قاسمی، مشاور رسانه ای، گروه هنری پژواک

 




نظرات کاربران