در حال بارگذاری ...
رئیس مجموعه محراب عنوان کرد

صندلی سالن های مجموعه محراب تعویض می شوند

به گفته ابراهیم گله دارزاده با حمایت مالی شهرداری صندلی های سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب تعمیر و تعویض می شود.

ابراهیم گله دار زاده» رئیس مجموعه محراب در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر درباره تجهیز این مجموعه گفت: در فضای مجموعه محراب تلاش کردیم تغییراتی بوجود بیاوریم تا این مجموعه ضمن بهینه سازی محل خوبی برای حضور و استفاده مخاطبان و هنرمندان تئاتر شود. بخشی از این بهینه سازی معطوف به زیباسازی این مجموعه و بخش دیگر آن نیز معطوف به بالابردن سطح کیفی امکانات نمایشی این مجموعه است.

 

او افزود: ابتدا بخش عمده مشکلات این مجموعه معطوف به نداشتن فضایی برای پارک خودرو بود که این مشکل در دو مرحله برطرف شد و پارکینگ «حکمت ایرانیان» که پایین‌تر از چهارراه امام خمینی قرار دارد در ساعات اجرای نمایش ها فضای کافی را در اختیار مخاطبان تئاتر می گذارد.

 

مدیر مجموعه محراب ادامه داد: همچنین با تعاملی که با فرماندهی راهنمایی و رانندگی انجام دادیم، مقرر شد در ساعت اجرای نمایش ها شرایطی فراهم شود که از درب پارکینگ به بعد، کنار خیابان ولیعصر، مخاطبان تئاتر بتوانند خودرو های خود را پارک کنند و بخش دیگر مشکل پارک خودرو نیز با اتمام پروژه ساخت مجموعه قضایی که در کوچه همجوار محراب قرار دارد برطرف شد و از آن پس مخاطبان تئاتر می توانند خودرو خود را در این کوچه پارک کنند.

 

او با اشاره ناکارآمد بودن تابلو پیشین مجموعه محراب گفت: این مجموعه پیش از این تابلو بزرگی داشت که مخاطبان تنها می توانستند این تابلو را از داخل حیاط این مجموعه ببینند و دید بیرونی نداشت از این رو با پیگیری هایی که کردیم یک تابلو جدید بالای سردر مجموعه محراب در پیاده رو نصب شد که مردم بتوانند تابلو این مجموعه را ببینند.

 

گله دار زاده ادامه داد: یکی از نکاتی که در تئاتر اهمیت دارد؛ گپ و گفتی است که پس از تماشای هر نمایش میان مخاطبان صورت می گیرد. برای این که این مشکل را برطرف کنیم، در مجموعه محراب کافه ای برای اهالی تئاتر راه اندازی کردیم تا بهتر بتوانیم به  مخاطبان تئاتر سرویس بدهیم.

 

او افزود: مجموعه محراب با این که چندین فضای باغچه دارد اما باغبان نداشت و فضای سبز و به تبع آن بخشی از زیبایی مجموعه از بین رفته بود، از این رو در ماه های جاری، با گل کاری و درختکاری فضای دلپذیری در این مجموعه فراهم کردیم و بزودی قرار است با همکاری شهرداری فلاورباکس بزرگ در حیاط محراب جاگذاری کنیم.

 

رفع مشکل تهویه و سرمایش

به گفته گله دار زاده یکی از مشکلات مجموعه محراب تهویه هوا و سرمایش هوا بود که  با افزایش سیستم تهویه  و کانال کشی  و نصب کولر این مشکل رفع شد. تنها کولر سالن کوچک مجموعه نصب نشده که آن نیز در روزهای آتی نصب خواهد شد.

 

افزایش پروژکتورهای مجموعه محراب

 

مدیر مجموعه محراب یکی دیگر از مشکلات سخت افزاری مجموعه محراب را تعداد بالای پروژکتورهایی  عنوان کرد که از رده خارج شده اند و گفت: در جریان تجهیز امکانات پروژکتورهای این مجموعه را دو برابر افزایش دادیم و میز نور این مجموعه که تقریبا غیر قابل استفاده شده بود و مشکلات زیادی را حین اجرا برای هنرمندان ایجاد می‌کرد، کاملا تعویض شد و بزودی میز نور جدید که از تکنولوژی بالاتری برخوردار است در اتاق فرمان سالن اصلی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

 

همچنین بزودی میز نور سالن کوچک تعمیر خواهد شد. چون مجموعه محراب در طول سال میزبان جشنواره های متعددی است با برطرف شدن مشکل میز نور می تواند بهتر به مخاطبان این مجموعه امکانات بدهد.

 

او افزود: حامیان مالی بهینه سازی مجموعه محراب در وهله نخست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران جناب آقای غرضامی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران است و در گام های بعدی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با مجموعه محراب همکاری دارد.

 

همچنین شهرداری قول مساعدی مبنی بر تجهیز 100 درصدی اتاق فرمان اعم از برق و صدا و تعویض صندلی های این مجموعه را به ما داده است. بسیاری از این تغییرات محقق نمی شود سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 11 تهران و شهرداری نواحی به مجموعه محراب کمک نمی کردند. همچنین فرمانداری استان تهران نیز قول هایی برای حمایت از این مجموعه داده است.

 

برنامه های آتی مجموعه محراب

به گفته ابراهیم گله دارزاده پس از تجهیز دو سالن این مجموعه، قصد داریم که در فضای باز محوطه محراب که این روزها کاربردی ندارد با تغییراتی زیربنایی، قابل استفاده نموده و به این عبارت یک سالن به مجموعه اضافه شود.




نظرات کاربران