در حال بارگذاری ...
سعید داخ در گفتگو ‌با ایران تئاتر :

شک را به شکل روان تری نسبت به متن اجرا می کنم

سعید داخ متن نمایشنامه شک نوشته جان پاتریک شنلی متن کاملی دانست که با توجه به شرایط سالن، در مدت زمان کمتر و به شکل روان تری روایت خواهد کرد.

سعید داخ با بیان این مطلب یه ایران تئاتر گفت: باید کوچک بودن سالن و‌مدت زمان‌نمایش را در نظر بگیریم تا تماشاگر خسته نشود، شاید اگر در سالن بزرگتر با امکانات بیشتر این نمایش روی صحنه می رفت، بخش هایی را حذف نمی کردیم.


داخ با اشاره به اینکه نمایش شک از شانزدهم تیرماه در تماشاخانه پندار روی صحنه می رود، درباره انتخاب این متن به ایران تئاتر گفت: بعد از خواندن نمایشنامه و دیدن فیلم شک، همیشه در این فکر بودم که این متن را روی صحنه ببرم. چند بار هم تلاش کردم که این اتفاق بیفتد اما میسر نشد تا اینکه اینبار این اتفاق امکانپذیر شد. شک یکی از متونی بود که همیشه دوست داشتم، کار کنم.


وی که شهریور سال گذشته نمایش به خاطر ده دلار را کارگردانی کرده بود، تصریح کرد:شک و یقین همیشه برای انسان مسئله است و هر زمانی که در این باره حرف برنیم، تازگی خودش را دارد. 


نمایش شک به کارگردانی سعید داخ از ۱۶ تیر به مدت یک ماه در تماشاخانه پندار با بازی نرگس نیک سیرت، عاطفه جلالی، تیماپوررحمانی و احمد نیک‌پور هر شب ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می رود.


از دیگر عوامل این نمایش انتخاب موسیقی  میثم احمدی، طراح لباس نازی پرتوزاده ، دستیار کارگردان و منشی صحنه آوا عبداللهی ، پشتیبانی محمدرضا قلی بیگیان و مدیر اجرایی مجید داخ هستند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با حسین مسافرآستانه

«رستاخیز عشق» محدود به زمان و مکان خاصی نیست
گفت‌وگو با حسین مسافرآستانه

«رستاخیز عشق» محدود به زمان و مکان خاصی نیست

حسین مسافرآستانه، کارگردان نمایش «رستاخیز عشق» می‌گوید این نمایش با توجه به محتوا و ساختار، محدود به زمان و مکان خاصی نیست و باید در نظر داشته باشیم که ضرورت دارد زمان و هزینه بیشتری برای پرداختن به وجوه متفاوت تمدنی خودمان صرف کنیم.

|

نظرات کاربران