در حال بارگذاری ...

مصطفی عبداللهی به زودی با یک متن روسی در مجموعه تئاترشهر

این نمایش اثر نویسنده‌ای روسی است و به دلیل این که احساس کردم به دراماتورژی نیاز دارد از حضور افسانه محمدی به عنوان دراماتورژ نمایش استفاده کردم. نمایش به داستان زندگی خانواده‌ای می‌پردازد که در دوره نظام استالینیستی زندگی می‌کنند و در عین حال که تحت تاثیر نظام پلیس حاکم بر جامعه آن زمان قرار دارند، اتفاقات کمیکی برایشان رخ می‌دهد.

نمایش”حکم” نوشته نیکولای رابرتویچ اردمان به کارگردانی مصطفی عبداللهی برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود.
این نمایش که به تازگی توسط آبتین گل‌کار برای اولین بار به فارسی ترجمه شده، مهر ماه در سالن قشقایی روی صحنه می‌رود.
مصطفی عبداللهی در این باره در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«این نمایش اثر نویسنده‌ای روسی است و به دلیل این که احساس کردم به دراماتورژی نیاز دارد از حضور افسانه محمدی به عنوان دراماتورژ نمایش استفاده کردم. نمایش به داستان زندگی خانواده‌ای می‌پردازد که در دوره نظام استالینیستی زندگی می‌کنند و در عین حال که تحت تاثیر نظام پلیس حاکم بر جامعه آن زمان قرار دارند، اتفاقات کمیکی برایشان رخ می‌دهد.»
وی با اشاره به این که مهمترین پیام نمایش”عدالت” است، خاطر نشان کرد:«هر متنی که دارای این خصوصیت باشد برای من جذاب است. به همین دلیل با وجود این که می‌دانستم کار روی چنین متنی نوعی آزمایش است آن را برای اجرای صحنه در نظر گرفتم.»
کارگردان نمایش”حکم” با اشاره به این که تمرینات این نمایش از اوایل مرداد ماه آغاز می‌شود، گفت:«در این نمایش بازیگرانی چون ناهید مسلمی، صنم صالحی، شبنم خزلی، فریده دریامج، عباس توفیقی، علی زرینی، محمد یگانه، امیر بختیاری، محمدرضا علی‌اکبری، مجتبی دانشی و آرمین بوشرویه ایفای نقش دارند. همچنین طراح صحنه و لباس نمایش منیره ملکی، دستیار کارگردان عبدالرضا فریدزاده و انتخاب موسیقی آن به عهده فرشاد آذرنیا است.»