در حال بارگذاری ...

دو ویژه‌نامه نمایشنامه‌نویسی و تئاتر سنتی در فصل تابستان منتشر می‌شود

با این که نمایشنامه نویسان ایران بیشترین خلق را در طول سال دارند ولی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در هیچ جای دنیا چهار هزار نمایشنامه در سال تولید نمی‌شود ولی این آمار در ایران وجود دارد. این ویژه نامه شامل گفت‌وگو، نمایشنامه، نقد و نظر درباره نمایشنامه و نمایشنامه‌نویسان خواهد بود. در ویژه‌نامه دوم نیز که با موضوع تئاتر سنتی است در حال حاضر مشغول فعالیت هستیم.

نصرالله قادری، قائم مقام سردبیر ماهنامه تخصصی صحنه از انتشار دو ویژه نامه در فصل تابستان خبر داد.
نصرالله قادری، استاد دانشگاه، نویسنده و کارگردان تئاتر در این باره به سایت ایران تئاتر گفت:«با انتشار شماره سی‌ام، دو شماره بعدی ماهنامه صحنه آماده چاپ است و دو ویژه نامه تخصصی نیز با موضوع نمایشنامه‌نویسی و تئاتر سنتی در فصل تابستان منتشر خواهیم کرد.»
وی درباره دلایل انتخاب این موضوعات گفت:«با این که نمایشنامه نویسان ایران بیشترین خلق را در طول سال دارند ولی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در هیچ جای دنیا چهار هزار نمایشنامه در سال تولید نمی‌شود ولی این آمار در ایران وجود دارد. این ویژه نامه شامل گفت‌وگو، نمایشنامه، نقد و نظر درباره نمایشنامه و نمایشنامه‌نویسان خواهد بود. در ویژه‌نامه دوم نیز که با موضوع تئاتر سنتی است در حال حاضر مشغول فعالیت هستیم. البته کمتر نویسنده‌ای داریم که خصایص تئاتر سنتی را بشناسد و بتواند در این رابطه بنویسد. به هر حال سعی می‌کنیم این ویژه‌نامه‌ها را تا زمان برگزاری جشنواره تئاتر ماه که اول شهریور ماه است، منتشر کنیم.»
این استاد دانشگاه دلیل تاخیر در انتشار شماره سی‌ام نشریه صبح را کمبود کاغذ عنوان کرد و افزود:«اکنون این مشکل حل شده و شماره بعدی زیر چاپ است. از آن جا که قرارداد ما 12 شماره در سال است برای جبران این تاخیر دو ماهه امکان انتشار دو شماره ویژه‌نامه میسر شده است.»
وی در پایان گفت:«همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی نیز بخشی از مطالب یک شماره ماهنامه صحنه را به این جشنواره اختصاص خواهیم داد.»