در حال بارگذاری ...
محمد لارتی عضو هیات انتخاب بخش خیابانی

جشنواره تئاتر شهر راه را پیدا کرده است

محمد لارتی که به عنوان یکی از اعضاء هیات انتخاب نمایش های خیابانی پنجمین جشنواره تئاتر شهر، ارزیابی متون و انتخاب طرح  های این بخش را به عهده داشته معتقد است کیفیت آثار و موضوعات نشان می دهد که جشنواره راه خود را پیدا کرده است.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، محمد لارتی زبانشناس،کارگردان و آهنگساز تئاتر در رابطه با بررسی طرح های خیابانی این دوره از جشنواره بیان کرد : کیفیت وموضوعات ارزشمندی با محوریت مدیریت شهری و مشکلات شهر و شهر نشینی در این دوره از جشنواره به چشم می آمد.

 

وی افزود: طی بررسی طرح های خیابانی ، نوعی بلوغ و رشد چشمگیرکمی و کیفی درموضوعات دیده میشد که با در نظر گرفتن معضلات شهر و شهر نشینی و همچنین توجه به لزوم برنامه ریزی در مدیریت شهری توسط هنرمندان حرفه ایی تئاتر کشور در طرح ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اولویت های موضوعی در فراخوان جشنواره تئاتر شهر، گفت: تعداد زیادی از این طرح ها ومتون نمایشی پیشنهاد های ارزشمند و قابل توجهی برای مدیریت شهری ارائه داده اند.

 

لارتی پرداختن به موضوع معضلات و ارائه راه حل مشکلات شهری را یکی از ویژگی های این جشنواره عنوان کرده و گفت: به نظر من شهرداری بهترین راه را برای دستیابی به اهداف خود در زمینه مدیریت شهری انتخاب کرده است زیرا امروزه در کشور های پیشرفته دنیا پس انجام آزمون خطا های بسیار به این نتیجه رسیده اند که راه حل بسیاری از مشکلات شهری و مدیریت کارآمد شهری تنها با مشارکت حد اکثری مردم و برقراری ارتباط و آموزش به شهروندان امکان پذیر است.

این کارگردان تئاتر افزود: به درستی می توان گفت جشنواره تئاتر شهر به عنوان یکی از ابزار های کار آمد در جهت رشد و ارتقاء سلامت شهروندان و همچنین پیشبرد اهداف کلان شهرداری تهران در زمینه مدیریت شهر و شهرنشینی مامورت خود را به نحو احسن به انجام رسانده است.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر شهر با تولید و اجرای نمایشهای خیابانی فاخر و هدفمند راه درست را پیدا و به انجام می رساند. از این روی شهرداری تهران به درستی راه را پیدا کرده است. ولی تا چه اندازه بتواند از این ظرفیت عظیم و ارزشمند استفاده کند باید در آینده در این خصوص قضاوت کرد.




مطالب مرتبط

محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است
محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است

محمد لارتی، کارگردان نمایش «چند روایت نامرتب» معتقد است هدف نمایش او، نمایان­‌ساختن زخم­‌ها و دردهای ناشی از تنهایی است. زخم­‌ها و دردهایی که نه‌تنها جامعه ما، بلکه همه جوامع جهان با آن‌ها روبه‌رو هستند و درمان این دردها، نیازمند اراده جمعی و بشری است تا این چالش‌ها و ...

|

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی
کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، می‌گوید این نمایش سه اپیزود با حضور یک بازیگر مرد و سه بازیگر زن، حول محور تنهایی است.

|

نظرات کاربران