در حال بارگذاری ...
برای برگزاری در نیمه دوم آذرماه سال جاری

 فراخوان دوازدهمین جشنواره تئاتر مهر کاشان اعلام شد

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از اعلام فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر این شهرستان خبر داد.


به گزارش دریافتی ایران تئاتر، مجتبی رضازاده اظهار داشت: دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در هفته وحدت همزمان با موسم ولادت مصطفای خوبی‌ها درخشان‌ترین خورشید آسمان نبوت و میلاد صادق آل محمد(ص) ششمین اختر تابناک سپهر امامت، نیمه دوم آذرماه سال جاری در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی، با اشاره به تشریح اولویت‌های دوازدهمین دوره جشنواره ملی گفت: با عنایت به تقارن برگزاری جشنواره با دو میلاد بزرگ مسلمانان و شیعیان،آشنایی با سیره و سبک زندگی نبوی و نیز مکتب جعفری به همراه اهتمام به فرهنگ مهدویت و انتظار به عنوان یکی از اولویت‌های مضمونی و محتوایی در دستور کار دبیرخانه جشنواره قرار گرفته است.

 

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با اشاره به سرفصل « انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت » به عنوان اولویت دیگر در این جشنواره تصریح کرد:  با توجه به رشادت‌های مجاهدان و مبارزان طریق حق در مقابله با تروریست‌های تکفیری و مزدوران جبهه استکبار، در این جشنواره علاوه بر حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس، نگاه ویژه به لاله‌های سرخ عرصه دفاع از حرم (مدافعان حرم) معطوف شده است.

 

رضازاده، پرداختن به «سبک زندگی اسلامی ایرانی » به عنوان یکی از منویات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر را از دیگر اولویت‌های جشنواره دوازدهم عنوان کرد و افزود: تلاش بر آن است تا در این دوره با اتخاذ نگرشی کاربردی، مصادیق این سبک زندگی نظیر «عفاف و حجاب»، «ساده زیستی و پرهیز از تجملگرایی» در کنار تحلیل معضلات و چالش‌هایی چون «اعتیاد و طلاق» و نیز «فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی» از منظر هنر صحنه به مخاطبان که عموما خانواده‌ها هستند عرضه شود.

 

وی با یادآوری رسالت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در عرصه فرهنگ شهروندی، « حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی» را اولویت دیگر در برگزاری این جشنواره ذکر کرد و اظهار داشت: بر این اساس هنرمندان حوزه نمایش می‌توانند با ارائه آثاری در زمینه‌های «فرهنگ و آیین همسایه داری و آپارتمان نشینی»، «احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی»، «تقویت حس احترام متقابل» و «مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی» سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان را در انجام وظیفه خطیر خویش یاری کنند.

 

متولی برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هنری دیار مؤمنان در سال جاری با اشاره به بخش‌های مختلف دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: در این جشنواره به منظور افزایش بعد آموزشی و غنای محتوایی، علاوه بر دو بخش نمایش صحنه‌ای و خیابانی، کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و اساتید برجسته عرصه تئاتر پیش‌بینی شده است.

 

رضازاده، با اشاره به مهلت ارسال متون نمایشی تا 31 شهریورماه سال جاری عنوان کرد: پس از ارسال آثار، نتایج بازخوانی متون تا 20 مهرماه سال جاری اعلام می‌شود و فرآیند انتخاب پس از بازبینی نمایش‌ها در تاریخ 20 تا 30 آبان‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

 

وی، در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز برای جشنواره گفت: متقاضیان نخست باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیmehrfestival.ir  اقدام به ثبت نام و دریافت کد رهگیری در قالب نسخه چاپی کرده و مدارک مورد نیاز نظیر مجوز کتبی نویسنده، چکیده سوابق هنری کارگردان، چکیده سوابق هنری گروه و خلاصه متن نمایش را در یک صفحه a4  و به صورت تایپی  ارائه کنند.

 

به گفته وی،  ارسال سه نسخه از متن نمایش تایپ شده در حوزه نمایش صحنه‌ای و ارسال سه حلقه لوح فشرده از فیلم نمایش در بخش نمایش خیابانی از طریق پست به نشانی «کاشان، میدان شورا، بلوار شهیدان خاندایی، فرهنگسرای مهر، دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان» و با کد پستی 1311-87137  از دیگر اقدامات لازم برای شرکت در این جشنواره ملی است.

 

رضازاده افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ضوابط و شرایط شرکت در جشنواره می‌توانند با شماره تلفن‌های 1-03155424200 تماس حاصل کرده و یا به تارنمای جششنواره به نشانی mehrfestival.ir  مراجعه کنند.




نظرات کاربران