در حال بارگذاری ...
احترام برومند مطرح کرد

ابراز تمایل برای انتشار کتاب زندگینامه داوود رشیدی

احترام برومند مجری بازیگر و همسر داوود رشیدی گفت: جای خالی کتاب زندگینامه داوود رشیدی احساس می شود  و اگر کسی باشد که داوود رشیدی را به خوبی بشناسد، این کار را به او می سپارم.

احترام برومند به ایران تئاتر گفت: حدود شش سال قبل آقای رشیدی با کمک یکی از دوستانش تصمیم گرفت که مجموعه ترجمه هایش را منتشر کند تا مورد استفاده اهالی تئاتر و دانشجویان این رشته قرار بگیرد.

 

این هنرمند پیشکسوت افزود: دو کتاب مجموعه ترجمه ها کار سختی نبود چرا که ترجمه فقط باید جمع آوری و ویراستاری می شدند. این کار انجام شد و کتاب ها توسط نشر افراز به چاپ رسید.

 

برومند ادامه داد: مجموعه ترجمه هاى داود رشیدى در دو جلد به چاپ رسید. درخت تبریزى دوم ١٣٩٢منتشر شد و بازى کشتار سال 1394. ترجمه برخى از این نمایشنامه ها به طور مشترک با دکتر حسینعلى طباطبایى و دکتر جلال ستارى انجام شد. بسیارى از این نمایش ها توسط آقاى رشیدى در سالنهاى تئاتر روی صحنه رفت و یا به صورت تله تاتر اجرا شد.

 

وی تصریح کرد: اما قرار ما فقط این دو کتاب نبود. آقای علی منصوری گردآورنده این دو کتاب بودند و برنامه ریزی بر این بود که یک کتاب درباره نمایش در انتظار گودو منتشر شود. آقای رشیدی در انتظار گودو را برای اولین بار در ایران روی صحنه برد و ساموئل بکت نمایشنامه نویس این اثر را به جامعه تئاتری ایران معرفی کرد. این نمایش ظرفیت و پتانسیل اینکه کتابی درباره اش منتشر شود را داشت اما عکس های خوبی از آن اجرا نداشتیم و این کتاب به سرانجام نرسید.

 

برومند گفت: آقای منصوری می خواست روی زندگینامه تئاتری آقای رشیدی هم کار کند اما این اتفاق هم نیفتاد. حالا خودم مایل هستم که کتاب زندگینامه اقای رشیدی منتشر شود.

 

وی خاطر نشان کرد: جای خالی این کتاب احساس می شود تا جوان تر از این اطلاعات و تجربیات استفاده کنند البته باید کسی این پروژه را بر عهده بگیرد، که آقای رشیدی و آثارش را به خوبی بشناسد و درباره آنها مطالعه کرده باشد در اینصورت خودم هم به او کمک خواهم کرد.

 

 

 




نظرات کاربران