در حال بارگذاری ...
افشار، باقری، همتی، طاهری، قلیچ خانی ، شرفی و صباحی در «خروس می خواند»

گروه بازیگران نمایش شهرام کرمی تکمیل شد

نمایش خروس می خواند نوشته و کارگردانی شهرام کرمی که برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می شود بازیگران و عوامل خود را شناخت.

 به گزارش  ایران تئاتر، نمایشنامه «خروس می خواند» در واقع یک  نمایشنامه با موضوع اجتماعی است و داستان آن دررابطه با فرزندان یک خانواده است که مدت هاست با هم قطع رابطه کرده اند و بر اثر یک اتفاق دور هم جمع می شوند و در این دیدار متوجه می شوند که چقدر یکدیگر را فراموش کرده اند.

 

 نمایشنامه «خروس می خواند» درونمایه ای اجتماعی دارد و در راستای نمایش پیشین این کارگردان است و متکی بر شخصیت پردازی است. صحنه های این نمایشنامه مفهومی رئالیستی دارد، اما هر چه نمایشنامه به انتهای صحنه نزدیک می شود، مفهوم آن نمادین و سورئال می شود. کرمی این نمایشنامه متاثر از حال و هوای شعر  «خروس می خواند» سروده «نیما یوشیج » نوشته است.

 

در این نمایش «رویا افشار»، «مه لقا باقری»، «سیروس همتی»، «سروش طاهری»، «فرامرز قلیچ خانی» ، «بهنام شرفی» و «یعقوب صباحی» بازی می کنند.

 

خروس می خواند قرار است با طراحی صحنه «منوچهر شجاع» و طراحی لباس «پریندخت عابدین نژاد »در تابستان جاری روی صحنه برود.

 

آهنگسازی این نمایش را «سیاوش لطفی» بر عهده دارد و طراحی پوستر آن را نیز «مازیار تهرانی» انجام می دهد. در این پروژه نمایشی «رضا موسوی» به عنوان عکاس گروه را همراهی می کند.

 

نمایشنامه «خروس می خواند» هفدهمین نمایشنامه ای است که  شهرام کرمی نوشته، او تاکنون ۱۱ نمایشنامه اش را خود روی صحنه برده است و آخرین نمایشی که روی صحنه برده خانه خورشید در سال ۱۳۹۳ است.

 

گروه تئاتر شایا پیش از این با نمایش‌هایی چون «بلوط های تلخ»، «سقراط»، «پوتین های عمو بابا»، «ترور» و ... توانسته است میزبان تماشاگران شود

 

این نمایش با تهیه کنندگی «سید احمد سیدی مطلق» و به عنوان تازه ترین نمایش گروه تئاتر شایا در مرداد ماه  امسال اجرای خود را آغاز کند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه‌سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران