در حال بارگذاری ...

حمید مظفری نمایشنامه”پشت صحنه میزگرد تاریخ” را می‌نویسد

این نمایش با انتخاب چهار امپراطوری مهم تاریخ ایران از هخامنشیان تا صفویان به بررسی موقعیت‌های تاریخی هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و صفویه می‌پردازد که در قالب طنز اجرا می‌شود. زمانی که ایده این طرح به ذهن من ظهور کرد طرح اجرایی آن را یافتم و نگارش متن را آغاز کردم اما پس از مدتی متوجه شدم به دلیل پرداختن به تاریخ ایران و چهار امپراطوری نام برده شده کار به اطلاعات تاریخی بیشتری نیاز دارد.

حمید مظفری در حال نگارش نمایشنامه‌ای تحت عنوان”پشت صحنه میزگرد تاریخ” است تا آن را پس از آماده شدن کارگردانی کند.
حمید مظفری نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر با اعلام این خبر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«این نمایش با انتخاب چهار امپراطوری مهم تاریخ ایران از هخامنشیان تا صفویان به بررسی موقعیت‌های تاریخی هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و صفویه می‌پردازد که در قالب طنز اجرا می‌شود. زمانی که ایده این طرح به ذهن من ظهور کرد طرح اجرایی آن را یافتم و نگارش متن را آغاز کردم اما پس از مدتی متوجه شدم به دلیل پرداختن به تاریخ ایران و چهار امپراطوری نام برده شده کار به اطلاعات تاریخی بیشتری نیاز دارد.»
مظفری با اشاره به این که این نمایشنامه مستند به مفاد تاریخ است خاطر نشان کرد:«به دلیل این که پرداختن به موضوعات طنز از خصیصه‌های من است بیشتر مطالب را در قالب طنز بهتر ادا می‌کنم و اگر گرفتاری‌ها و مسئولیت‌های خانه تئاتر اجازه دهد، احتمالاً تا دو ماه آینده نگارش این نمایشنامه به پایان می‌رسد.»
مظفری که قصد دارد کارگردانی این اثر را شخصاً به عهده بگیرد درباره بازیگرانی که قرار است در این نمایش ایفای نقش کنند، گفت:«هنوز در مورد بازیگران کار صحبت نکرده‌ام اما تصور می‌کنم که رامبد جوان برای نقش مجری میزگرد نمایش مناسب باشد. همچنین خسرو احمدی را نیز برای یکی از نقش‌ها در نظر دارم.»