در حال بارگذاری ...
کوشکی به تئاتر مستقل تهران می‌آید

خلق زبانی بدوی در نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان»

نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» به کارگردانی مصطفی کوشکی در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

مصطفی کوشکی در گفت‌وگو با ایران تئاتر، توضیح داد: «رویای یک شب نیمه تابستان» نوشته‌ی ویلیام شکسپیر برای اجرا توسط باقر سروش (بازی نویسی) شده است.

 

کارگردان «باد شیشه را می‌لرزاند» با بیان این که از سال گذشته با همکاری باقر سروش روندی را برای تبدیل نمایشنامه‌ی شکسپیر به اجرا شروع کردیم، گفت: دغدغه‌ی ما خلق زبان و رفتار برای کاراکترها بود که نه کلاسیک باشند و نه رفتار و زبان کوچه و خیابان داشته باشند. تمام تمرکز را در این مرحله معطوف به خلق زبانی بدوی کردیم که درعین عجیب نبودن، رنگ نمایش ما را داشته باشد و در این کار تا حدودی موفق بودیم. سپس با رفتارهای بدوی، بی پروا و تا حدی کودکانه کاراکترها را ساختیم و بازیگران رنگ خود را به کاراکتر دادند.

 

وی با بیان این که نگاهم به این نمایشنامه ایجاد فضایی جادویی بوده، گفت: شیوه‌ی اجرایی نمایش براساس جادو طراحی شده و جلو می‌رود و از کانسپت سیرک در خلق این فضا استفاده شده است. در کل فضای فانتزی در طراحی صحنه، لباس، موسیقی و بازیگری حاکم است که ما را در ساختن و نشان دادن دنیای جن، پری‌ها و آتنی‌ها در نمایش کمک می‌کند.

 

نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» از ۲۷ تیر تا ۲۷ مرداد ساعت ۱۹:۱۵ در تئاتر مستقل تهران به نشانی خیابان رازی، ضلع شرقی پارک دانشجو، نبش بن بست زندوکیل شماره ۵۰ به صحنه می‌رود.

 

آزاده صمدی، محمدصادق ملک، سجاد باقری، روشنک گرامی، مجید نوروزی، شهروز دل افکار، نازآفرین کاظمی، هومن کیایی، علیرضا کیمنش، خاطره حاتمی و غزل شجاعی بازیگران نمایشند.  

 

مصطفی کوشکی طراح صحنه، شیما میرحمیدی طراح لباس، سارا اسکندری طراح گریم، علی کوزه‌گر طراح نور، بهرنگ عباسپور موسیقی، حسن جودکی مجری طرح و مدیر تولید و حسین شاهیوند دستیار و برنامه ریز این نمایش هستند.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران