در حال بارگذاری ...
دلخواه و کیانیان به تماشای نمایش امینیان نشستند

مستاجر پس از ایران راهی فرانسه می شود

نمایش «مستاجر» به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان که از روز ۲۱ تیرماه اجرای خود را در تالار حافظ آغاز کرده است، پس از پایان اجراهایش در ایران در فرانسه اجرای عمومی خواهد داشت

ستاره امینیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر ضمن اعلام این خبر یاد آور شد: نمایش «مستاجر»   با همکاری کمپانی فرانسوی «رفورمانس» تهیه و تولید شده، با حضور رایزن فرهنگی سفارت فرانسه اجرای خود را آغاز کرد ، همچنین یک اجرا نیز در جشنواره آوینیون خواهد داشت.


این کارگردان درباره استقبال از  نمایش گفت: مستاجر نمایش کمدی و شادی نیست و ما از اول خودمان می دانستیم که این نمایش را برای مخاطب خاص اجرای عموم می رویم. اما با این همه استقبال از این نمایش در شب نخست به گونه ای بود برخی از مخاطبان روی زمین این نمایش را دنبال کردند.


او افزود:گروه بازیگران و عوامل این نمایش این خیلی حرفه ای هستند و با وجود مشکلات موجود به خوبی از پس اجراها برآمده اند و با تمام توان شان برای اجراها مایه می گذارند.


 امینیان ادامه داد: به خاطر اجرای مشترک نمایش ما با گروه قبلی و دواجرایی بودن آن ها، ما سالن رو خیلی دیر از گروه قبلی دریافت می کنیم و این شاید روی کیفیت اجرای ما تاثیر بگذارد. البته ما تمام تلاش مان را می کنیم که روی اجرای ما تاثیر نگذارد. چون بازیگر ما به دلیل نقش دشواری که ایفا می کند،  پیش از اجرا نیاز به تمرکز دارد.

این نمایش در چهارمین شب اجرای خود میزبان مسعود دلخواه و رضا کیانیان بود. اما میهمانی فرهنگی سفارت فرانسه بر اجرای شب گذشته این نمایش تاثیر گذاشت و به دلیل بسته بودن خیابان های اطراف برخی از علاقمندان تئاتر که قصد تماشای این نمایش را داشتند نتوانستند شاهد اجرای این نمایش باشند.


در خلاصه داستان نمایش مستاجر آمده: فردی به نام «ترلکوفسکی» وارد آپارتمانی می‌شود که مستأجر قبلی آن، زنی به نام «سیمون شول»، خود را از پنجره خانه به بیرون پرت کرده است.


امینیان نمایشنامه «مستأجر» را بر اساس رمانی به همین نام اثر نویسنده فرانسوی رولان توپور، و «یادداشت‌های زیرزمینی» داستایوفسکی نوشته است. او پیش از این، نمایش عروسکی «ای‌وای‌های» را اجرا کرده بود.


مرتضی اسماعیل‌کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

 

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد
نگاهی به نمایش «پدر» نوشته فلوریان زِلِر و کار آروند دشت‌آرای

سرما صحنه را در برمی‌گیرد

علیرضا نراقی: هنگام خواندن نمایشنامه «پدر» نوشته فلوریان زِلِر که توسط ساناز فلاح‌فرد به فارسی ترجمه شده است، یکی از نقاط قوت متن که به‌سرعت خود را نمایان می‌کند، ایجاز زبان و فنی بودن ...

|

نظرات کاربران