در حال بارگذاری ...
مجتبی خمسه به فرهنگسرای ملل می‌رود

تجربه 15 ساله نمایش «کدو قلقله زن»

مجتبی خمسه از اجرای نمایش «کدو قلقله زن» در فرهنگسرای ملل خبر داد.

خمسه در گفت‌وگو با ایران تئاتر، افزود: نمایش «کدو قلقله زن» نخستین بار در سال 80 به صحنه رفت و با استقبالی که از کار شد بیش از 15 سال است که میزبان مخاطب کودک و نوجوان می‌شود.

 

وی با این توضیح که هر بار نحو اجرای نمایش متفاوت است، گفت: فضای مشارکتی، توجه به آوا و سنت‌های ایرانی از ویژگی‌های نمایش است. بچه‌ها با دیدن این نمایش با آوا و شعرهای سنتی، نحو پوشش، غذا و سنت‌های قدیمی سرزمین خود آشنا می‌شوند. همچنین فضای مشارکتی و حضور تماشاگران بر صحنه موجب شده مخاطب در سالن احساس راحتی داشته باشد و با کار ارتباط برقرار کند.

 

خمسه با تاکید برا این که قصه‌ها همیشه جدید هستند، اظهار داشت: هر چند سال نسل تغییر می‌کند. بچه‌ها بزرگتر می‌شوند و نسل نمایشی نیز تغییر می‌کند.

 

نمایشنامه «کدو قلقله زن» نوشته جواد ذوالفقاری است و داستان پیرزنی را بازگو می‌کند که قصد عزیمت به خانه دخترش را دارد و در راه با حیوانات زیادی برخورد دارد.

 

این گروه در اجرای این نمایش از المان‌های پوششی حیوانات استفاده کرده و با تلفیق آن‌ها با لباس‌های سنتی ایرانی روش نوینی از اجرا را به معرض تماشا می‌گذارد.

 

مجتبی خمسه، سحر پورفرج، محمد روستا، نیما فاضلی و محبوبه تفضلی از بازیگران نمایشند.

 

این نمایش از اول تا آخر مردادماه در فرهنگسرای ملل به صحنه می‌رود.

 

نمایش «پلنگ خیال باف» نوشته مجتبی خمسه به کارگردانی سحر پورفرج نیز از اول مرداد تا آخر این ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. این کار از سال 84 تاکنون در سالن‌های مختلفی به صحنه رفته است.

 

داستان این نمایش از «موش و گربه» عبید زاکانی برگرفته شده است. 




نظرات کاربران