در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان فردا مطرح کرد

همه تلاشمان را برای بهتر شدن متن هنگام اجرا انجام دادیم

نویسنده و کارگردان نمایش فردا معتقد است: نویسندگی در کنار کارگردانی یک نمایش باعث می شود که کارگردان در همان زمان نگارش متن بداند، چه شرایط و امکاناتی به بهتر شدن نمایش کمک می کند.

امین اسفندیاری به ایران تئاتر گفت: همه تلاشمان را برای بهتر شدن متن هنگام اجرا، انجام دادیم.  

 

وی با اشاره به اینکه این نمایش سال گذشته در جشنواره تئاتر دانشجویی و جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفته است و ازهمان سال گذشته پیگیر اجرای عمومی بودیم، افزود: داستان این نمایش درباره دو انسان است که در اتاقی گیر افتاده اند و هیچ حافظه ای ندارند و چیزی را به خاطر نمی آورند تا اینکه با اطلاعاتی که در آن اتاق به آنها داده می شود، متوجه می شوند که چه کسی هستند و گذشته شان چیست.

 

اسفندیاری به اینکه شیوه تمرینات کارگاهی بود اشاره کرد و ادامه داد: من به عنوان نویسنده وکارگردان با ایده هایی که داشتم سر صحنه می رفتم و درباره آن ایده با بازیگران صحبت می کردیم تا به یک ایده و طرح مشترک و صحنه نهایی برسیم. تلاش کردیم بازیگران در فضا و اتمسفر درست قرار بگیرند تا بتوانند با نقش ارتباط درستی برقرار کنند و موقعیت نمایشی درستی را ایجاد کنیم.

 

وی که کارگردانی نمایش تراکم معلومات را نیز در کارنامه دارد، درباره دکور نمایش تصریح کرد: دکور در چنین نمایشی باید ساده و رئالیستی باشد. تا جایی که می شد، سعی کردیم از زواید صحنه کم کنیم نمایش در یک اتاق ساده اتفاق می افتد که هیچ چیز اضافه ای ندارد. فقط رنگ خاکستری را برای دکور انتخاب کردیم چون این رنگ با فضای نمایش مطابقت داشت.

 

در نمایش فردا به تهیه کنندگی سجاد افشاریان، سعید زارعی و امیان صیاد برهانی بازی می کنند.

 

حسین صحرایی طراح صحنه، طراح لباس نسا قلی پور، طراح نور مسعود رنجبر، طراح گرافیک بهراد جوانبخت از عوامل این نمایش هستند.

 

فردا با نویسندگی و کارگردانی امین اسفندیاری از اول مرداد تا 21 مرداد هر شب ساعت 19:30 به مدت 60 دقیقه در تالار مولوی روی صحنه می رود. 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را می‌بینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت می‌کند.

|

گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری
گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری

امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» می‌گوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاری‌های امثال خانم پری صابری و دیگر هم‌نسلان نجیب شان خواهد بود. اولین اجرای نمایشنامه «مردگان بی کفن‌و‌دفن» در ایران در سال ۴۲ به کارگردانی استاد حمید سمندریان با بازی بانو ...

|

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان
نگاهی به نمایش «کفنم کجاست؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی

در هزارتوی رازهای مگوی مردگان

بهنام حبیبی: روایت‌های گوناگون مردگان برخاسته از گور، از دنیای پس از مرگ، پیوسته در قالب‌ها و محتواهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است. برخی از این روایت‌ها جدی و تراژیک و برخی دیگر با ...

|

نظرات کاربران