در حال بارگذاری ...
یک کارگردان تئاتر مطرح کرد:

کارگاه های آموزشی برای استفاده از هنرجویان جوان در کارهایم برگزار می کنم

عباس عبدالله زاده گفت : یکی دو سالی می شود که برای گروه نمایشی ام گروه تیسا په (پابرهنه) پلاتویی را مهیا کرده ایم و از اوایل مرداد کارگاه بازیگری را در پلاتو گروه آغاز خواهم کرد.

این کارگردان به ایران تئاتر گفت: ‌برای این کارگاه صد ساعت آموزشی در نظر گرفتم که اگر وارد فاز اجرایی شویم، ممکن است بیشتر از صد ساعت هم زمان ببرد. ابتدا جلسات هفتگی خواهد بود. در ابتدا روی جنبه های تقویت بنیه بازیگری کار می کنیم و پس از آن بصورت جدی وارد حوزه نمیاش می شویم.

 

عباس زاده درباره هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: این سومین دوره کارگاه آموزشی است که برگزار می کنم و هدفم این است که از استعدادهای جوان در نمایش هایم استفاده کنم.

 

وی افزود:‌ جوان ها این روزها در بسیاری از این کلاس ها شرکت می کنند اما در بسیاری از موارد، وقتی دوره را گذراندند و چیزهایی را فرا گرفتند، رها می شوند و خروجی این کلاس ها مشخص نیست و این جوان ها فقط هزینه ای پرداخت کردند، در حالی که نتیجه چندانی نگرفتند.

 

عبدالله زاده ادامه داد: من تصمیم گرفتم این کارگاه ها را برگزار کنم تا این جوان های با استعداد در آثارم حضور داشته باشند. گاهی ممکن است یک دوره آموزشی ما بین 6 تا هشت ماه طول بکشد اما نتیجه اش رضایت بخش بوده است چون آنها بسیار پرانگیزه، با استعداد و پر از فعل خواستن هستند و این موضوع برای موفقیت در این حرفه بسیار مهم است.

 

این کارگردان درباره اینکه آیا کارگاه را ادامه خواهد داد و یا اینکه پس از رسیدن به تیم جوان دلخواهش، برگزار کارگاه را متوقف خواهد کرد، گفت: فعلا که کارگاه ها را ادامه می دهم و سالی یکبار این کارگاه را برگزار می کنم. خوب است که تیمی از جوانترها به گروهم اضافه شوند. من ازاین موضوع استقبال می کنم و تعداد کارهای گروهمان نیز بیشتر خواهد شد.

 

عبدالله زاده گفت: تا کنون از این بازیگران جوان در نمایش های تک سرباز، رفته بچرخه بر می گرده، فرار از زندان 2 و گرگ دختر استفاده کرده ام.

 

عبدالله زاده که اخیرا نمایش گرگ دختر را روی صحنه داشت در پایان خاطر نشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که با توجه به اینکه گرگ دختر نمایش آئینی سنتی از شمال ایران است، این نمایش را در شمال و البته دیگر شهرستان ها روی صحنه ببریم.   




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند

آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاه‌های آموزشیِ چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های ارمنستان، از آشنایی‌اش با هنرهای نمایشی کشورمان گفت که از دید او بسیار متنوع هستند.

|

در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد

تولید تله‌تئاتر، می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد
در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد

تولید تله‌تئاتر، می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد

مسعود فروتن، مدرس کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی» که در نخستین روز از چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد، تاکید کرد تله‌تئاترها می‌توانند برای فروش به رسانه‌های تصویری تولید شوند و بازده اقتصادی داشته باشند.

|

نظرات کاربران