در حال بارگذاری ...

فراخوان هفتمین  جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان منتشر شد

هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان برای برگزاری در شهریورماه ۱۳۹۵ فراخوان داد.

به گزارش ایران تئاتر ، شهرداری  و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  با توجه  به اهمیت کار فرهنگی ؛ تلاش جهت پاسداری از ارزش های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی  هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند رابرگزار می کنند.

این جشنواره با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال  " اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل " از سوی مقام معظم رهبری و  چشم انداز روشن برای جامعه سالم  ، شهرپاک و آرام با مشارکت شهروندان ، هنرمندان  و نهاد ها و سازمان های شهر لاهیجان برگزار می شود.

در این فراخوان آمده است: «امروزه بسیاری از رسانه های دشمن  با برنامه ریزی  منسجم  در حال تهدید فضایل اخلاقی ؛ دینی و اجتماعی جامعه هستند . لذا  نیاز است تا با بهرمندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی  با  مشارکت  و همکاری  دلسوزانه در راستای رشد ، عبودیت و تعالی جامعه تلاش کرده  و جامعه ایمن   با نشاط و مسولیت پذیر را به ارمغان بگذاریم .  از آنجا که میراث ارزشمند فرهنگ  آموختنی و آموزش دادنی است  می توان توسط ابزار تاثیر گذار هنر  برخی از رفتارها و نگرش ها را  تثبیت، تغییر یا اصلاح نمود و به این طریق در برابر توطئه های دشمن سد محکمی ایجاد کرد .

تئاتر خیابانی  بعلت ذات فرهنگی، هنری و  اجتماعی به یک رسانه ارزشمند ، تاثیر گذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است  که به واسطه ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی ، معضلات و مشکلات پرداخته و با نشان داد ن ارزش ها در برابر کاستی ها ذهن مخاطب را درگیر کرده و او را به تعقل، انتخاب  و پویایی وادارد،بی شک  این امر در ارتقای فرهنگ و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب  در جامعه بسیار تاثیر گذار است .

در جشنواره پیش رو هدف آن است تا با مشارکت ارزشمند شهروندان در کنار هنرمندان و همراهی جهادی مدیران و مسئولان شهری هفتمین گام بلند نیز  با توان بالا ؛ عزم همگانی با شعار  ارتقای فرهنگ شهروندی  همچون سال های گذشته استوار و محکم برداشته شود . »

اهداف این جشنواره  حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ،   ارتقای سطح دانش شهروندی ، بهبود زندگی شهری ، استحکام پیوند شهروندی ، مشارکت در  ساختن شهر سالم و پاک  اعلام شده و طبق فراخوان نمایش هایی که با موضوعات  شهروند ، فرهنگ ایثار و شهادت - شهروند، اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل -  شهروند، فرهنگ  دینی و اسلامی-   شهروند، آگاهی از حقوق شهروندی - شهروند ،  آسیب های اجتماعی-  شهروند ، محیط زیست ( چالشها ؛ مخاطرات ؛ راهکارها )-   شهروند ، مشارکت مسئولانه درصرفه جویی منابع انرژی ؛ حفظ فضای سبز ، اموال  عمومی ؛ مدیریت زباله و پسماند ، ترافیک و... تولید شده اند در اولویت خواهند بود.

فایل فراخوان به همراه فرم ثبت نام جشنواره در ضمیمه خبر آمده است.




مطالب مرتبط

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در دهه کرامت 1403 منتشر شد.

|

نظرات کاربران