در حال بارگذاری ...
همراه با دومین دوره در شهر ساری

جشنواره طنز دیالوگ از مرجانه گلچین تقدیر می کند

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر طنز دیالوگ گفت: این جشنواره از ۱۳ تا ۱۵ مرداد با تقدیر از مرجانه گلچین در شهر ساری برگزار می شود.

افشین رشیدی به ایران تئاتر گفت: در دوره قبل این جشنواره از سالها فعالیت اکبر عبدی هنرمند تئاتر سینما و تلویزیون تجلیل شد و در این دوره نیز مرجانه گلچین مورد تقدیر قرار می گیرد.

 

وی افزود: این جشنواره در مرحله بازخوانی طرح ها قرار دارد و بیست طرح را برای بازخوانی انتخاب کردیم. آثاری که ارسال می شوند، باید دو بازیگر داشته باشد.

 

خوشبختانه اهالی تئاتر استان نوشتن را جدی گرفته اند و این اتفاق خوبی است. مثلا از بیست طرح ارسالی به جشنواره هفده طرح از اهالی تئاتر استان است.

 

رشیدی به موضوعات متن های ارسالی اشاره کرد و گفت: متن ها درباره موضوعاتی از جمله خانواده، حقوق شهروندی و ترافیک، ناهنجاری های اجتماعی، حفظ محیط زیست هستند.

 

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر طنز دیالوگ تصریح کرد: نمایش های برگزیده در سالن سلمان هراتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ساری روی صحنه می روند و در حاشیه جشنواره کارگاه های آموزشی نیز برگزار می شود. از دو استاد دانشگاه استان مازندران میثم زندی و محمد فضلی نیز دعوت کردیم تا در حوزه اقتباس در این کارگاه های آموزشی سخنرانی کنند. برنامه های جنبی از جمله بازدید از اماکن توریستی و گزدشگری شهر ساری را نیز خواهیم داشت.

 

رشیدی درباره آثار ارسال شده خاطر نشان کرد: در بخش صحنه ای هفده اثر و در بخش خیابانی سه اثر شرکت کردند. این نمایش ها مرگ در می زند، مرگ می میرد، من و بابام، عشق من حامد بهداد، شبی در گورستان، اسم موقت، حسنی شاگرد اول، پروفایل، مارشال دوگل، هرچی تو بخوای، خیر نبینی سعیده، پول، خواستگاری  برای دائی غلام، سارقین 2، مرگ در زنه، موری های مازندران هستند. در بخش خیابانی نیز حال زمین خوب نیست، می خواهم آتش نشان بشوم ، مهریه کی داده کی گرفته شرکت کرده اند.

این جشنواره با حمایت شهرداری ساری، شورای اسلامی شهر ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ساری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری و انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران برگزار می شود. 




نظرات کاربران