در حال بارگذاری ...
اجرایی که مرضیه برومند آن را افتتاح کرد

«خوشبختی های کوچک سوسک شدن» به روزتر از مسخ است

اجرای نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری با حضور مرضیه برومند و سعید اسدی جمعه اول مرداد ماه در تالار سایه آغاز شد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، اجرای نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری با حضور مرضیه برومند کارگردان و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی  و سعید اسدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر جمعه اول مرداد ماه در تالار سایه آغاز شد.

 

مرضیه برومند قبل از آغاز اجرای نمایش گفت: برای همه هنرمندان و تماشاگران تئاتر آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همانطور که این اثر نمایشی در اجرای جشنواره تئاتر عروسکی دوره گذشته موفق بود، دراجراهای عمومی نیز به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.

 

 

به گفته آزاده انصاری، نمایش « خوشبختی های کوچک سوسک شدن» اقتباسی از داستان بلند «مسخ» کافکا است. «مسخ» داستان بلندی است که دراماتیزه نیست، اما تلاش  کرده ایم برای دراماتیک کردن آن از دریچه دیگری به جهان کافکا وارد شویم و با توجه به امکانات، ظرفیت ها و قابلیت های نمایش عروسکی اجرا شود.

 

 او افزود: این نمایش را نمی‌توان کاملا جزو آثار عروسکی به حساب آورد بلکه نمایش بیشتر به فانتزی نزدیک است و بازیگران با ماسک روی صحنه حضور دارند.  در این نمایش تلاشمان این بوده که نمایش تا حدودی به روح کافکایی متن وفادار باشد. «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» اثری به روزتر و معاصرتر از «مسخ» است و تا اندازه ای از تلخی اثر اصلی گرفته شده است. این نمایش به جای یاس و ناامیدی، چشم انداز امیدبخش تری دارد. در حقیقت فانتزی این اجازه را به ما می دهد که بتوانیم دنیای دیگری را به تصویر بکشیم. این نمایش به سمت طنز تلخ و گروتسک گرایش دارد چون وضعیت سوسک شدن یک انسان در عین حال که طنز است، تلخ هم است.

 

 

 

نمایش «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» به نویسندگی نادربرهانی مرند، فرهاد امینی، کارگردانی آزاده انصاری و بازی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی، مینووش رحیمیان هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 در تالار سایه میزبان دوستداران تئاتر است.

 

برای آگاهی از برنامه ها ، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرسwww.teatreshahr.com   مراجعه فرمایید.




مطالب مرتبط

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نقد و نظری بر نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یداللهی

خوانشی نو و شایسته از داستان سیاوش
نقد و نظری بر نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یداللهی

خوانشی نو و شایسته از داستان سیاوش

احمدرضا حجارزاده: شاهنامه فردوسی یکی از غنی‌ترین منابع اقتباس داستان‌های ایرانی در قالب هنرهای نمایشی است اما سینما و تئاتر ایران از این مخزن بی‌پایان داستان‌های حماسی، اسطوره و پهلوانی، ...

|

در گفت‌وگو با مهدی میرزائیان مطرح شد

«گاوکش»؛ درهم تنیدگی سیال ذهن و واقعیت در مواجهه با چالش‌های انسانی
در گفت‌وگو با مهدی میرزائیان مطرح شد

«گاوکش»؛ درهم تنیدگی سیال ذهن و واقعیت در مواجهه با چالش‌های انسانی

مهدی میرزائیان، نویسنده و کارگردان نمایش «گاوکش» با اشاره به درهم‌تنیدگی سیال ذهن و واقعیت در مواجهه با چالش‌های انسانی در نمایش گفت مکان در این کار قابل تعریف نیست و به همین دلیل فرم اجرایی، موسیقی، میزانسن و حتی طراحی دکور به‌صورت مینیمال طراحی شده است.

|

نظرات کاربران