در حال بارگذاری ...
کارگردان آپاردی سئللر سارانی مطرح کرد

اجرای زنده موسیقی در روایتی از قصه سارای

نویسنده و کارگردان آپاردی سئللر سارانی گفت: این نمایش بر اساس قصه فورکلور آذربایجان و داستان معروف سارای است.

ایرج افشاری اصل با اشاره به ترجمه نام نمایش که سیل سارای را با خود برد، است، به ایران تئاتر  گفت:  نمایش، داستان سارای را روایت می کند که به تازگی با یک چوپان نامزد شده است و در همین حین خان نیز او را می بیند و عاشق سارای می شود. خان او را به دست می آرود و زمانی که سارای از خانواده اش جدا می شود، از  روی یک پل خودش را به داخل آب پرت می کند. 

 

وی افزود: این نمایش را سال 77 در جشنواره تئاتر روستا و سال 76 در جشنواره تئاتر استانی تهران اجرا کردیم اما این اجرا با اجراهای قبلی تفاوت دارد. ساختار نمایش عوض شده و یک شخصیت به داستان اضافه کردم. 

 

افشاری ادامه داد: این نمایش دوساعت طول می کشد و فکر کردم که در حوصله مخاطب نمی گنجد بنابراین شخصیت برادر سارای با نام یاشار را به داستان اضافه کردم که بار طنز قصه را به دوش می کشد. 

 

نویسنده و کارگردان آپاردی سئللر سارانی خاطر نشان کرد: در حال رایزنی با سفارت  های ترکیه و جمهوری آذربایجان هستیم و هم چنین در شهرهای آذری زبان خودمان از جمله زنجان، تبریز و ارومیه نیز این نمایش را اجرا خواهیم کرد. 

 

افشاری تصریح کرد: گروه فرم آیلان به سرپرستی توحید حاج بابایی با صد عضور ما را همراهی می کنند و در هر اجرا پانزده الی بیست نفر از اعضای گروه حضور دارند. هم چنین موسیقی زنده هم با حضور عاشیق سیروس مهدی پور و عاشیق ارشد مهدی پور داریم و در هر اجرا پانزده قطعه را می نوازند و می خوانند. 

 

بازیگران این نمایش آتش تقی پور، فاطمه شکری، علی یازرلو، سیاوش جامع ، بهار محمورزاده ، علی نکته سنج و.. هستند. 

 

آتش تقی پور مشاور نویسنده، اتابگ نادری مشاور اجرا ، مشاور و برنامه ریز غلامحسین شاه علی، مشاور کارگردان حمید فرج نژاد، طراح صحنه و لباس ماندانا منظری، طراح پوستر و بروشور مجی اکبری و مدیر  اقلام تصویری ابراهیم بهادری هستند. 

 

این نمایش از سوم مرداد تا بیست و هفتم مرداد ماه به مدت 120 دقیقه هر شب ساعت 20:30 به نویسندگی و کارگردانی ایرج افشاری اصل در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی اجرا می شود. 




مطالب مرتبط

اجرای نمایش «شور تماشایی من» در برج آزادی

اجرای نمایش «شور تماشایی من» در برج آزادی

نمایش «شور تماشایی من» که دربرگیرنده آیین‌های سنتی و فولکلوریک مناطق مختلف ایران است، با حضور 50 بانوی اجراگر و پنج گروه حرکتی، در سالن اصلی برج آزادی اجرا خواهد شد.

|

در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد

تولید تله‌تئاتر، می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد
در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد

تولید تله‌تئاتر، می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد

مسعود فروتن، مدرس کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی» که در نخستین روز از چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد، تاکید کرد تله‌تئاترها می‌توانند برای فروش به رسانه‌های تصویری تولید شوند و بازده اقتصادی داشته باشند.

|

گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم 
گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم 

ایرج افشاری‌اصل، آموزش را مهم‌ترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاه‌های آموزشی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.

|

نظرات کاربران