در حال بارگذاری ...
بنیاد شهید برای برگزاری در استان گلستان اعلام کرد

فراخوان اولین جشنواره نمایش کوتاه خلاق ایثار

اولین جشنواره نمایش کوتاه خلاق ایثار باهدف بیان ارزش های والای انسانی ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارائه تجربه های نو و بروز  خلاقیت در حوزه تئاتربرگزار می شود.

به گزارش ایران تئاتر ، این جشنواره در موضوعات جلوه های ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس و انقلاب،جلوه های ایثار و شهادت در دوران معاصر،جلوه های ایثار در بانوان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.

جوایز جشنواره در رتبه های اول ، دوم و سوم هر یک از بخش های : نویسندگی، کارگردانی ، بازیگری، موسیقی، طراحی صحنه و لباس به ترتیب جوایز ی شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی اعلام شده است.

در فراخوان  جشنواره نمایش کوتاه خلاق ایثار آمده است: 

- متقاضیان حضور در جشنواره باید تقاضای خود را به ضمیمه ی نمایشنامه یا طرح نمایشی به دبیرخانه ی جشنواره ارسال کنند

-ملاک اصلی انتخاب آثار ، گرایش های آموزشی ، تجربی ، خلاقیت های نوین نمایشی ، استفاده حد اقل از امکانات صحنه و تکیه بر جوهره اصلی نمایش خواهد بود

- متون ارسالی می بایست به صورت 3 نسخه تایپ شده و به همراه فایل آن در محیط  word به همراه فرم تکمیل شده و یک قطعه عکس از کارگردان و مجوز نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.

زمان اجرای آثار نباید کمتر از 15 و بیشتر 30 دقیقه باشد

-ستاد برگزاری جشنواره مسوولیتی در قبال ساخت و ساز و دوخت لباس و چاپ مواد تبلیغاتی نداشته و صرفا خدمات معمول نصب دکور و آماده سازی صحنه را ارائه خواهد کرد

- تعیین مکان و زمان اجرای نمایش ها به عهده ی ستاد برگزاری و بر اساس امکانات موجود خواهد بود

- گروه های نمایشی از ارسال نمایشنامه های بلند یا کوتاه کردن نمایشنامه های بلند پرهیز نمایند،در صورت ارسال این گونه آثار حذف خواهند شد.

 

نخستین جشنواره تئاتر کوتاه ایثار تا 31 شهریور پذیرای آثار نمایشی است و نتیجه ارزیابی متون و طرح های رسیده به جشنواره تا تاریخ 15 مهر اعلام می شود.

جشنواره تئاتر کوتاه ایثار در نیمه دوم آذرماه 95 برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس تهران خیابان طالقانی،خیابان ملک الشعرا بهار شمالی،پلاک 5، ساختمان شهید سلیمانی،معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ،طبقه دوم،اداره کل هنری ،دبیرخانه جشنواره نمایش کوتاه ایثار ارسال کنند شماره های تلفن:88305765     نمابر:88303760 برای ارتباط با دبیرخانه اعلام شده است.

دبیرخانه در استان گلستان نیز در نشانی گلستان-گرگان-نبش کوی ویلا-معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان

تلفن: 01732325141 پاسخگوی هنرمندان است.

 

 




نظرات کاربران