در حال بارگذاری ...
کورش نریمانی از «سفر به نهایت دور» می گوید

تصویری از بلاتکلیفی جامعه ای جهان سومی

کورش نریمانی نویسنده و کارگردان تئاتر در یادداشتی کوتاه نوشت: سفر به نهایت دور موفق شده است فضای رخوت و بی انگیزگی و بلاتکلیفی جامعه ای جهان سومی را تصویر کند که جوانانش از مدار زندگی بیرون افتاده اند و در پناه مواد توهم زا دنیای موهومی برای خود ساخته اند .

به گزارش ایران تئاتر ، در متن این یاداشت آمده است:

 

«من از مدت ها پیش با رویکرد و دغدغه های روزبه حسینی و گروهشان آشنایی دارم . نمایش سفر به نهایت دور هم در راستای همان دغدغه ها و با همان سبک و سیاق همیشگی این گروه، این بار با نویسندگی و کارگردانی محمد علی اکبری ، موفق شده است فضای رخوت و بی انگیزگی و بلاتکلیفی جامعه ای جهان سومی را تصویر کند که جوانانش از مدار زندگی بیرون افتاده اند و در پناه مواد توهم زا دنیای موهومی برای خود ساخته اند . دنیایی که دیگر خود در آن تصمیم گیرنده نیستند . دنیایی تلخ و بی فرجام.»

 

کورش نریمانی نویسنده و کارگردان نام‌آشنای تئاتر پس از دیدن نمایش «سفر به نهایت دور» بعد از ابراز نگاه اصلی خود درباره‌ی این نمایش و گروه اجرایی آن درباره ی نمایش نامه و فضای اجرایی آن گفت: «این نمایش هم در نوشته و هم در شکل اجرایی سورئال و فانتزی اش، تصویرگر فضای بی روح و تلخ و رخوتناک جامعه ای است که عشق در آن جایی ندارد و آدمهای متوهم اش در کهکشانی از ترس های ناشناخته، سرگردانند.»

 

کارگردان نمایشهایی چون هیپوفیز، والس مرده شوران، جن گیر و شبهای اوینیون فضاسازی و بازیگری بازیگران این نمایش را در سطحی مناسب دانسته در پایان افزود: «شکل و روش بازی بازیگران ، و تصویر فضا و صحنه پردازی ، به خوبی در تناسب با فضای نمایشنامه طراحی شده اند .»

 

گفتنی ست نمایش «سفر به نهایت دور» کاری از گروه فیلم و تئاتر و ناگهان، نوشته و کارگردانی محمد میرعلی اکبری و سرپرستی و دراماتورژی روزبه حسینی تنها تا 15 مردادماه ساعت 20 در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. برای تهیه بلیت این نمایش، می توانید به سامانه فروش www.tik8.com مراجعه کنید.

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران