در حال بارگذاری ...
کوروش سلیمانی:

جهان انزوا اثری مسئولانه است

 کوروش سلیمانی و امیرکاوه اهنین جان از نمایش جهان انزوا دیدن کردند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر،این نمایش دیشب میزبان جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه بود.

کوروش سلیمانی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون وکارگردان با بیان اینکه این کار  اثری مسوولانه است گفت: به نظرم جهان انزوا، اثری مسوولانه و تاثیرگذار است و در روزگاری که جهان درگیر یک سری مسائل جنگ و کشتار و قصاوت است، اثر و گروه اجرایی وظیفه‌اش را در قبال چنین مساله‌ی مهمی ادا کرده است. من به گروه اجرایی تبریک می‌گویم. شاید این نمایش سلیقه‌ی من نباشد ولی وقتی اثری بر اساس اصول درست نمایشی کار شده باشد، باید به آن احترام گذاشته و از آن حمایت کنیم.

 

امیرکاوه آهنین‌جان بازیگر تئاتر و تلویزیون پس از تماشای نمایش «جهان انزوا» با اشاره به حساس بودن انتخاب این متن برای اجرا گفت: فرم اثر در متن و اجرا بسیار خاص است و ویژگی انتخاب چنین متنی در این است که اگر کارگردان اثر بر متن مسلط نباشد، فاجعه به بار می‌آید. یعنی دانستن ضرب‌آهنگ متن و تمپوی این شیوه از اجرا تخصص می‌خواهد و به همان اندازه هم مخاطب خاص خود را می‌طلبد. مخاطبی از چنین اجرایی لذت می‌برد که با عناصر متن و این نوع از اجرا آشنا باشد. نه این که بگویم تماشاگر عام لذت نمی‌برد. تماشاگر عام می‌تواند لذت‌های ساده‌تری از اجرا دریافت کند ولی مخاطب آشنا و آگاه به عمق این اجرا، قطعاً لذت بیش‌تری می‌برد.

 

آهنین‌جان افزود؛ بازیگران تمام توان خود را گذاشته بودند و آقای کوچک‌زاده هم در کارگردانی به نظرم تسلط و تخصص بسیار خوبی دارد که اتفاق خوبی در اجرا افتاده. و همه عوامل در کنار هم باعث شده‌اند تا اتفاق خوبی را روی صحنه مشاهده کنیم؛ آن‌قدری که در طول یک ساعت، تماشاچی عام و غیرمتخصص هم خسته نمی‌شود و این خودش، موفقیت بزرگی برای نمایش است.

 

او در پایان صحبتش گفت: تئاتر ما در دوره‌ی کنونی از نظر تماشاگر، اوضاع نابسامانی دارد و این گونه از اجرا، متاسفانه هر روز مهجورتر از گذشته شده و در فضای سطحی تئاتر ما رنگ می‌بازد. و این اصلا خوب نیست؛ چون به همان اندازه از اندیشیدن دور می‌شویم و این بسیار تاسف‌آور است و جای نگرانی دارد.

نمایش جهان انزوا تا 22 مرداد هر روز (به جز شنبه‌ها) ساعت 21 با طراحی و کارگردانی رضا کوچک‌زاده و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در تالار انتظامی خانه‌ی هنرمندان به صحنه می‌رود.

 

 

 




مطالب مرتبط

بازیگران نمایش «ژیلت» معرفی شدند

بازیگران نمایش «ژیلت» معرفی شدند

امیرکاوه آهنین‌جان و شهروز دل‌افکار، به عنوان بازیگران نمایش «ژیلت‌» که قرار است با کارگردانی حسن‌ جودکی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود، معرفی شدند.

|

نظرات کاربران