در حال بارگذاری ...
هنرمندان درباره کار محسن قصابیان نظر دادند

رضایت حرفه ای ها از تماشای خرمهره

نمایش خرمهره نوشته فرهاد نقدعلی و کار محسن قصابیان که در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می شود تاکنون با اقبال اهل فرهنگ و هنر مواجه شده و هنرمندان شاخصی چون بهروز غریب پور، هادی مرزبان، علی رفیعی، دانیال حکیمی، و آتش تقی پور به تماشای آن نشسته اند.

به گزارش ایران تئاتر ، هنرمندانی که به تماشای نمایش خرمهره نشستند دیدگاه های خود را درباره ابن اجرا بیان کردند. اظهار نظرهایی که خبر از رضایت حرفه ای ها از تماشای این اجرا دارد.

هادی مرزبان:

کار نویی بود. گروه خیلی زحمت کشیده بود . بازیگران خیلی خوب بودند. به هر حال یک اجرای نوعی دیدیم. از نظر مفهومی من خیلی لذت بردم. فکر بسیار خوبی پشت کار بود. من یاداشت هایی برداشتم و انشالله همیشه در تیاتر اینطور فکر و اندیشه حضور داشته باشد.

 

فرزانه کابلی:

من با عشق اومدم و یک کار متفاوت دیدم انشالله گروه و آقای قصابیان با این همه زحمتی که برای این کار کشیدند ادامه پیدا کند و کار پر از عشق و انرژی و با سالن پر از تماشاگر همانند روز اول داشته باشند. من واقعا خسته نباشید می گویم و آرزوی موفقیت برای گروه دارم.

 

دکتر ناصر بخت:

 به نظر من کار خیلی خوب بود هم بازی های خیلی خوبی داشت هم کارگردانی خوبی داشت. در متن هم الهام گرفته بود از فرهنگ ایرانی حتی زبانی داشت که به نظر من بین المللی هم است و به راحتی می تواند در کشورهای دیگر اجرا شود و همین تاثیری که بر ما گذاشت را بگذارد.همین مفرح بودن هم عمیق بود. در کل کمدی خوبی بود.

 

دکتر صدرایی:

 کار خیلی عالی بود. خیلی ریتم عالی داشت. طنز خوبی داشت . کار به نظر من عالی بود.

 

بهزاد خداویسی:

 اول از همه خسته نباشید می گویم به کل گروه بابت همه ی زحمت هایشان.کار خیلی خوبی بود با فرم های خیلی زیبایی مواجه بودیم.چهارتا بازیگر همه کارشان خوب و عالی بود. من به نوبه ی خودم خیلی لذت بردم.

 

حسین رجایی:

 در مجموع هم مفرح بود و هم حرف هایی که گفته میشد به مقطعی از تاریخ ایران می پردازد و در فضایی فانتزی توانسته بود حرف های خودش را بزند. هم گروه اجرایی و هم بازیگران واقعا زحمت کشیده بودند و فضایی خیلی خوب و مفرح را به تماشاگران منتقل کردند.

 

حسین فرخی:

 من ابتدا بدون تعارف و بزگ نمایی عرض می کنم شب اول من توقع نداشتم اینقدر نمایش خوب و با حفظ ریتم اجرا شود. غالبا اجراهای اول نا هماهنگی هایی را شاهد هستیم ولی در مورد این نمایشاز اول اجرا با هماهنگی و حفظ ریتم اجرا شد و این خیلی ارزشمند است من لذت بردم از دیدن این تیاتر.

 

مرتضی ضرابی:

 خیلی فوق العاده بود. اجرایی یکرو ساده و پرمغز با بازیگران با توان. شیوه ی اجرایی نادر و نو داشت و در طول اجرای نمایش؛ تماشگر را به خوبی با خود همراه می کرد. بازی های استثنایی بود و کارگردانی عالی بود. بعد از مدت ها یک اجرای خیلی عالی دیدم ولذت بردم.

 

مصطفی عزیزی:

 خیلی کار خوبی بود. من لذت بردم. بخصوص اینکه به شکل بی زمانی و مکانی به رشد مدرنیسته؛ به شکل ناموزون و بیشتر با استعاره های خوب و نمادین و بازی خیلی خوب همه دوستان و در مجموع کار بسیار خوبی بود . کارگردانی خیلی خوب بود. میزانسن ها عالی بود. تقسیم پرده ها خیلی حساب شده بود و خوب صورت گرفته بود من خیلی راضی بودم و خوشحالم که این کار را دیدم.

 

آتش تقی پور:

 من از کار خیلی خوشم آمد. با تمام سادگی؛ عمق درد یک مملکت را بیان کرده بود و شیوه اجرایی که به نظرم در نظر گرفته بودند بجا و عالی بود و به جذابیت کار افزوده بود. با اصوات خیلی خوب کار شده بود. کلمات نیز جای خود را داشت ولی آنقدر بزرگنمایی نشده بود و به زیر نیز انداخته شده بود؛ هرکس که می توانست برداشت می کرد و این ویژگی زیرکانه این گروه بود که باید به کارگردانش آقای قصابیان تبریک گفت. آقای فرهاد نقدعلی نویسنده این کار بسیار باهوش و زیرکانه حرف خود را زده بود. با آرزوی موفقیت.

 

دکتر حمید افشار :

دومین بار است که این کار را می بینم .اجرای قبلی که پارسال اجرا شد را هم دیده بودم و برای من نکته جالب این بود که اتفاقات جدیدی رخ داده بود و کاراکتر جدیدی اضافه شده بود و همچنین پایان بندی که بنظرم متفاوت بود نسبت به اجرای قبلی . قدرت این کار بیشتر ، بازی های بهتر و میزانسن های خوبی داشت . موضوع کار به هرحال تاریخی است ولی نکته مثبتش این است که همچنان می شود برداشت های به روز ازش کرد . برای همین فکر می کنم این کار نمایشی به روز و زنده است . بارها می شود این نمایش را دید . در ضمن کیفیت کاری را که از آقای قصابیان دیدم واقعا از کار لذت بردم .

 

فرهاد بشارتی

این نمایش ، کاری جسورانه بود و انتقادی خیلی ریزی بود و خیلی باید دقیق تماشا کرد تا به جنبه طنز کار و در نهایت به تلخی رسید . به نظر من کار خوبی بود . کمی ریتمش تند بود . بعضی جاها اذیت می شدیم . اگر یک مقدار به این موضوع دقت شود تأثیرش بیشتر خواهد شد .

 

شهریار رشید علیپور

کار جذابیت های خودش و دارد، تو این وانفسای تئاتر آدم یه چیزاهایی روی صحنه می بیند که اصلا نمیشه واقعا گفت اجرا . اجرا واقعا اجرای موجه و قابل قبول و اجرای باشخصیتی بود .

با توجه به سبک و سیاق خودش و محدودیت هایی که اینجا وجود دارد میتونم بگم واقعا کار خیلی خوبی بود . تو اینجور اجراها شاید متن خیلی مورد توجه نباشد که بخواهیم راجع به متن صحبت کنیم اینطور کارها بیشتر تو اجرا ساخته می شوند . و من فکر میکنم این ها همدیگر رو میپوشانند. در کل اجرا ، اجرای قابل قبولیه ، راستش من نمیخوام لذتی که از کار بردم را با نقد کردن و تحلیل کار از بین ببرم. شاید یه مقدار زمان میخواهد تا کمی فکر بشود .  ولی من فکر میکنم ظرفیت این نوشته این تایم اجرا دیگه بیشتر ازین رو نمی طلبد که بخواهیم نقد کنیم ولی من ریتم تندی رو از کار ندیدم. راجع به بازی ها میتونم بگم که خود آقای قصابیان علاوه بر تجربه اش جزو دوستان قدیمی ما هستند  جزو بچه های توانمند تئاتری هستند در مجموع فکر میکنم بازی ها یک دست و نزدیک به هم هستند  و هر کدام از شخصیت ها هم سر جا خودشان هستند یعنی نمیتونیم یکی را با یکی دیگه قیاس کنیم من کار رو در کل و مجموعه میبینم و فکر میکنم . نمیتونم خیلی بین آنها امتیاز خاصی قائل بشم در کل ترکیب خوبی داشتند.

 

محمد باقری

کار خیلی عالی بود مثل همیشه محسن قصابیان عالی بود هروقت ایشان را روی صحنه میبینم به وجد می آیم خیلی خوشحالم که دوباره آقای قصابیان را دوباره روی صحنه میبینم . کارگردانی عالی بود . یعنی محسن از دوستان من هستند از همکاران من هستند و من هروقت محسن رو دیدم یک چیز جدید از او یاد گرفتم واقعا کار را دوست داشتم و من هم به محسن و هم به پژمان خسته نباشید می گویم .

راجع به متن می توانم بگویم که متن در اصل تو اجرا درآمده بود اما خب فرهاد هم کارش خیلی خوب و عالی بود .

ریتم کار رو می توانم بگویم که اصلا برای این سبک کار انتخاب شده و این نوع صحبت کردن ها آدم احساس میکنه که چیزی نمیفهمه به عنوان دیالوگ  اما چیزی که هست اینه که مفهوم درک می شود . توی این کار کلام معنی نداشت و مطرح نبود و مفهوم درک می شودش  اما احساس میکردم یک سوم پایانی کار یک مقدار ریتم کار افت کرد که آن هم باز میگم یک مقدار که باز به تمتشاچیان ربط دارد که خسته بودن چطور بودن و کار رو نشستن دیدن . در مجموع کار رو باید  گروهی دید و در کل کل کار خوب بود از کاراکترهای کار پژمان بیشتر به دلم نشست ، پژمان همیشه خوب بوده  از محسن هم میتونم بگم که محسن همیشه متفاوته . محسن با کبودرآهنگ محسن با این کار محسن با مردی که میخواست مرد بماند و ... کاملا متفاوته . تبریک میگم کار واقعا عالی بود.

 

یوحنا حکیمی

خوشحالم که محسن قصابیان دوباره کار شروع کرده و من توانستم بیام . کار بسیار عالی بود در حد این سالن کار بسیار زیبایی اجرا کردند  هم طراحی و هم بازی ها . خیلی بیشتر از این ها توانایی کارگردانی رو دارن آقای قصابیان و منتظرم کارهای بهتر هم ببینم این کار بنا به اقتضای سالن خیلی زیبا اجرا شد . در این نوع کارها که دیدگاه های سیاسی اجتماعی رو طنز اجرا میکنند خیلی کارها می شود کرد ، فکر میکنم در حد توان اجرا و در حد توان بچه ها با توجه به اینکه تعداد کاراکتر ها محدود بوده اجرای خیلی خوبی داشتند ریتم کار خیلی خوب بود و لذت بردم با توجه به اینکه من مدت ها کار آقای قصابیان رو ندیده بودم و همینطور دوستان دیگه اونا هم اجراهای خوبی داشتند . به نوبه ی خودم کار بسیار پسندیده ای رفتن و من دوست داشتم.




نظرات کاربران