در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان سیه نامه باستان :

با قصه رستم و سهراب به ناهنجاری های جامعه می پردازیم

کارگردان سیه نامه باستان گفت: این نمایش کمدی – تراژیک با موضوع حقیقت یابی مرگ سهراب در رویارویی با رستم و به شیوه ای تلفیقی  اجرا می شود.

هادی  حوری  به ایران تئاتر گفت : اساطیر ایران سرشار رمز و راز های  نامکشوف  و حقایق  پنهان اند. حماسه رستم و سهراب  نیز از  این رو که تقابل عادات دیرینه جامعه و نوگرایی ست می تواند در جامعه ما که مسیر  نواندیشگی را طی  می کند قابل  طرح باشد.

 

وی افزود: در این اثر ما به ناهنجاری های  رفتاری  جامعه نیز می پردازیم و نشان می دهیم که یک دروغ ساده و یک پنهانکاری  مصلحت اندیشانه چگونه می تواند مسبب فاجعه ای  تلخ و بزرگ باشد.

 

حوری ادامه داد: اجرای  نمایش"سیه نامه باستان" شیوه ای تازه دارد و مخاطب خود را با میزانسن های  خلاقانه و موقعیت های  طنز  غافلگیر  میکند. اگرجه بیان این اثر در  متن خود ساختاری  روایی دارد اما استفاده از تکنولوژی روز  و همچنین طراحی  صحنه و آکسسوار های  کاربردی اجرای  آن را بسیار  متفاوت و تماشایی  کرده است.

 

نویسنده و کارگردان سیه نامه باستان تصریح کرد: مرتضی  زارع و فرامرز قلیچ خانی  با بازی های  متفاوت و صمیمانه خود که هر  کدام عهده دار  چندین نقش  و گونه  بازی  اند،  در  کنار  آوای  ضرب  و زنگ و حماسه خوانی  های  مرشد محمد جواد خرمی  من را در  اجرای  این اثر  دلنشین همراهی می کنند.

 

هم چنین طراحی  صحنه و لباس  و آکسسوار این نمایش  به عهده هلیا میرهادی از طراحان باسابقه تئاتر است و کارگردانی بخشهای مولتی  مدیای  اثر  نیز  توسط  مهندس محسن صمیمی  از  برنامه سازان تلویزیون انجام می شود.

 

سیه نامه باستان به نویسندگی  و کارگردانی  های  حوری  از 24/5/95 تا 17/6/95 ساعت 17:30 در  سالن استاد عزت الله انتظامی  در  خانه هنرمندان به روی  صحنه خواهد رفت.

در کارنامه هادی حوری کارگردانی و نویسندگی نمایش مساعده و نویسندگی نمایش مرد نیک به چشم می خورد.

 

 

 




مطالب مرتبط

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

نظرات کاربران