در حال بارگذاری ...
برای کودکان و نوجوانان

حمیدرضا ملاحسینی و رایزنی برای اجرای «سیندرلا»

حمیدرضا ملاحسینی از تولید نمایش «سیندرلا» برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

ملاحسینی در گفت‌وگو با ایران تئاتر، توضیح داد: تصمیم داشتم نمایش «علاالدین و چراغ جادو» نوشته تامی دون باوند را به صحنه ببرم. این اثر سال گذشته در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور بازیگرانی چون بهرام شاه‌محمدلو و شهرام کرمی نیز نمایشنامه‌خوانی شد ولی شرایط اجرای آن فراهم نشد. طی مذاکراتی با اسپانسر به این نتیجه رسیدیم که نمایش «سیندرلا» را به صحنه بیاوریم. این اثر برای تمام مقاطع سنی همراه با نوستالوژی است.

 

وی با بیان این که متن انگلیسی سیندرلا در دست ترجمه است، افزود: از مهرماه پیش تولید نمایش آغاز می‌شود. 50 بازیگر در کار حضور دارند که سی نفر آن‌ها همسرا و حرکات فرم را به عهده دارند. نمایش به شیوه عروسکی و زنده اجرا خواهد شد.

 

ملاحسینی اجرای این نمایش برای مقطع کودک و نوجوان را کار بزرگی دانست که برای نخستین بار انجام می‌شود.   

 

وی برای اجرای «سیندرلا» با مدیران تالار وحدت، حافظ  و برج آزادی مذاکراتی داشته است و حمایت مسوولین را برای اجرای این نمایش لازم دانست.

 

ملاحسینی همچنین توضیح داد: نمایش «یک سیب برای دو نفر» که اواخر سال گذشته در تالار هنر به صحنه رفت آذرماه امسال در بیجار به صحنه می‌رود. این نمایش از استان‌های بابل، رشت و بابلسر نیز پیشنهاد اجرا دارد.

 

«یک سیب برای دو نفر» اثری ضد جنگ است که تاکید می‌کند اختلافات کوچک می‌تواند باعث جنگ‌های بزرگ شود. نمایش تلفیقی از بازی زنده و فیلم است.

این نمایشنامه به دلیل داشتن زبان جهانی و موضوع آن که پیام صلح به کودکان جهان است، بدون کلام اجرا می‌شود و علیرضا دری، عبد آتشانی، آنالی شکوری و مانلی دری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

ملاحسینی در حال حاضر بازیگر نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» کار کهبد تاراج است که در تالار محراب به صحنه می‌رود.

 

 

 




نظرات کاربران