در حال بارگذاری ...
از 17 تا29 مردادماه

«مده آ» به تالار قشقایی می­رود

«مده آ» به کارگردانی شهاب آگاهی در ششمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی، از ۱۷ مردادماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر، بر صحنه می­رود.

به گزارش ایران تئاتر ، «مده آ»، که اقتباسی از نمایشنامه اوریپید است، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید وبه کارگردانی شهاب آگاهی، در کنار کارگاه­ها و گفتگوهای پژوهشی درباره شیوه اجرایی این نمایش، از 17 تا 29 مرداد ماه در مرکز مطالعات اجرایی  قشقایی بر صحنه می ­رود.

 

«مده آ»، یکی از پروژه­های اصلی گروه تئاتر«بین» است که سال گذشته میهمان فستیوال wandering Theatre، در گارژنیتزه لهستان بود و اجرایی ویژه در انیستیتو گروتوسکی داشت که مورد تحسین قرار گرفت.

 

«مده آ» که براساس پژوهش هایی بر روی لالایی های بومی، مویه های باستانی کردی و مراسم زار در جنوب ایران اجرا می­شود، بر اساس اقتباسی از نمایشنامه اوریپید، با دراماتورژی مهدی اعتماد سعید و طراحی موسیقی نوید گوهری بر صحنه می­رود.

 

موسیقی به عنوان عنصر مهم پژوهشی گروه تئاتر بین همواره به عنوان یک ماهیت وجودی در طبیعت و رفتار های انسانی مورد توجه بوده است.

 

این نمایش که مدت 2 سال صرف تمرین آن شده، در جشنواره­ تئاتر دانشجویی، کاندید بهترین کارگردانی شد و در جشنواره تئاتر فجر نیز برصحنه رفت. «مده آ» درسال 91 در تالار مولوی اجرای عمومی داشته و دومین کار پرفروش سال این تالار بود.

 

«مده آ»،  با بازی سارا اکبری، نهال فرجادی، طاهره هزاوه، مهدی اعتماد سعید، امیر افشار، آرش فتاحی و محمد طاهری از 17 تا 29 مرداد، در ساعت 19،  میزبان تماشاگران و هنرمندان در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی ست.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران